۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
دبی رودخانه‌های لرستان ۸۰ درصد کاهش یافت/ لزوم رعایت الگوی کشت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

دبی رودخانه‌های لرستان ۸۰ درصد کاهش یافت/ لزوم رعایت الگوی کشت

لرستان- حسن نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: کاهش بارندگی‌ها سبب افت ۸۰ درصدی دبی رودخانه‌های استان شده است.

داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در سال جاری وضعیت رودخانه‌های استان را نامناسب و بحرانی کرده است به‌طوری که رودخانه مادیان رود کاملا خشک شده است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه خرم آباد در تیر ماه امسال در محل دوآب ویسیان نسبت به سال گذشته حدود ۴۷ درصد کاهش داشته است، افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت ۸۰ درصدی دبی رودخانه‌ها، همه کشاورزانی که دارای مجوز موتور تلمبه یا ایستگاه پمپاژ هستند، برای جلوگیری از تضییع حقوق دیگران و توزیع عادلانه آب، موظف به رعایت الگوی کشت اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه آب لرستان عنوان کرد: موتور تلمبه‌های غیر مجازی که اقدام به برداشت غیر قانونی از رودخانه‌های استان کنند، توسط گروه‌های گشت و بازرسی جمع آوری و به محاکم قضایی معرفی می‌گردند که در این راستا ۲۰۸ موتور تلمبه غیر مجاز در حوضه رودخانه کشکان شناسایی و برای صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به خشک شدن بیشتر رودخانه‌های فصلی استان، کشاورزان از اجاره دادن اراضی به افراد غیر بومی خودداری کنند و در قبال دریافت مبلغی ناچیز، آب این سرمایه ارزشمند را هدر نداده و این میراث گرانبها را  برای آیندگان محافظت کنند.

کد خبر: ۹۹٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha