۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
۵۵ هزار نفر بازنشسته در اردبیل از مزایای متناسب‌سازی حقوق بهره‌مند شدند
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل:

۵۵ هزار نفر بازنشسته در اردبیل از مزایای متناسب‌سازی حقوق بهره‌مند شدند

اردبیل- شیرزاده، مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۵۵ هزار نفر از بازنشستگان از مزایای متناسب‌سازی حقوق در مرحله اول و دوم بهره‌مند شدند.

افشین شیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه و با هدف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از گذشت ۱۳ سال در دولت دوازدهم شرایطی فراهم شد تا ارتقا حقوق بازنشستگان اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در استان اردبیل نیز ۵۵ هزار نفر از بازنشستگان از مزایای متناسب‌سازی حقوق در مرحله اول و دوم بهره‌مند شدند که در حال حاضر پرداختی بازنشستگان به بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: حداقل دریافتی بازنشستگان در مرحله اول از یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان به بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بار مالی ناشی از متناسب‌سازی مرحله اول شش هزار میلیارد تومان بود.

شیرزاده افزود: در اسفندماه سال گذشته با افزایش حقوق بازنشستگان پرداختی‌ها تا ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در گام دوم با ۲.۵ برابر افزایش حقوق پرداختی دولت برای متناسب‌سازی به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید که بار مالی سنگینی را برای سازمان تأمین اجتماعی به همراه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند این میزان پرداختی به بازنشستگان متناسب با سبد معیشتی و شرایط اقتصادی حاضر پاسخگو نیست اما تمام تلاشمان بر این بوده تا بعد از ۱۳ سال این قانون شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

شیرزاده به اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات غیرحضوری اشاره کرد و ادامه داد: هر چند این طرح با استقبال چشمگیر بیمه‌شدگان در کشور روبه‌رو نشده اما سازمان ۳۰ خدمت پرمتقاضی و پرتردد تأمین اجتماعی را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهد که یکی از آنها پرداخت هزینه ازدواج است که بدون مراجعه حضوری بیمه‌شدگان می‌توانند مبلغ مورد نظر را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: ارائه این خدمات در بستر الکترونیکی انجام شده و پرداخت هزینه ازدواج با احتساب رقم دریافتی بیمه ‌شده در دو سال ماقبل تاریخ عقد محاسبه و مبلغ مورد نظر به حساب بیمه شده پرداخت می‌شود.

شیرزاده بیان کرد: در کنار پرداخت هزینه ازدواج، پرداخت هزینه فوت و کفن و دفن بیمه‌شدگان نیز به شکل غیرحضوری و در بستر الکترونیکی با درخواست متقاضیان انجام می‌شود تا در این زمینه اقدامات قانونی به انجام برسد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل در مورد بیمه قالیبافان و تحمیل هزینه‌های مالی شدید به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در سال‌های اخیر جذب بیمه شده جدیدی را شاهد نبودیم اما اخیرا طی بخشنامه‌ای مقرر شده تا با اولویت افراد قطع بیمه شده قالیبافی در استان‌ها و شعب تأمین اجتماعی افراد متقاضی با داشتن کارت بیمه، معرفی‌نامه از اتحادیه، بازدید و بازرسی از کارگاه قالیبافی اعمال بیمه و پرداختی‌ها در این حوزه انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اکثر کارفرمایان با پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران سعی می‌کنند پوشش بیمه‌ای آنها را مورد توجه قرار دهند اما همکاران ما نیز در فرجه زمانی سه و شش ماهه با بازدید از واحدها و کارگاه‌های تولیدی سعی دارند تا روند بیمه کارگران و پرسنل مجموعه‌های تولیدی را مورد توجه قرار داده و تذکر لازم را به کارفرمایان ارائه کنند.

شیرزاده به ۲۰۰ هزار جمعیت بیمه شده اصلی و ۵۵ هزار بازنشسته اشاره کرد و گفت: با احتساب جمعیت تبعی بیمه‌شدگان بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در سطح استان تأمین اجتماعی با ۱۱ شعبه و پنج کارگزاری در خدمت مردم است و خدمات‌رسانی را در قالب ۱۸ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی انجام می‌دهد.

شیرزاده ماهیت و فلسفه وجودی بیمه تأمین اجتماعی را بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی کمک به برقراری عدالت در رفاه عمومی دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه تمام تلاشمان بر این است تا به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خدماتی مناسب و در شأن آنها ارائه کنیم.

کد خبر: ۹۹٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha