اعلام جزئیات طرح شناسنامه دار کردن تبلت‌ها

اعلام جزئیات طرح شناسنامه دار کردن تبلت‌ها

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مردم تا دوم مرداد فرصت دارند سیم کارت وارد تبلت کنند تا طرح شناسنامه دار شدن تبلت‌ها اجرا شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا افزود: با هماهنگی وزرای ارتباطات و صمت و همچنین رئیس کل گمرک ایران قرار شد گام دوم طرح اصالت سنجی یا رجیستری شامل تجهیزاتی مانند ساعت هوشمند، pdf و بارکد اسکنر اجرا شود که از سه هفته قبل اطلاع رسانی شده است.

وی گفت: درباره تبلت هم پیش از این اعلام کردیم که مردم قبل از دوم مرداد یعنی تا انتهای این هفته وقت دارند سیم کارت را وارد تبلت و برای برقراری تماس و ارسال پیامک و دریافت پیامک اقدام کنند و در گام بعد مطمئن شوند که تبلت‌ها در شبکه اپراتور شناسانده شده است.

دهقانی نیا افزود: تبلت‌های لنوو تا قبل از دوم مرداد و دیگر نشان‌های تجاری تبلت هم باید تا قبل از نهم مرداد در شبکه شناسایی شود و شهروندان برای تبلت‌های خود و فرزندانشان، معلمان، اساتید، آموزگاران و دانشجویان عزیزی که در سراسر کشور در دوره شیوع بیماری کرونا از طریق تبلت آموزش غیر حضوری می‌بینند باید این کار را انجام دهند.

وی گفت: برای برخی از هموطنانمان این ابهام به وجود می‌آید که قبلاً فرزندم با تبلت به شبکه شاد وصل بوده است؛ آیا من هم مشمولم و باید این کار را انجام دهم؟ در این باره با توجه به اینکه ممکن است فرزند عزیزمان و دانشجوی بزرگوار یا معلم گرامی یا دانش آموزمان از طریق وای فای به شبکه اینترنت متصل شده باشند، بایستی سیم کارت داخل تبلت انداخته شود؛ تماس برقرار و برای دریافت و ارسال پیامک به یکی از نزدیکان (پدر و مادر یا برادر) انجام شود و بعد از آن هم با استعلام، اصالت کالا مشخص گردد مبنی بر اینکه این کار در شبکه شناسایی شده؛ انجام شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز افزود: بعد از اینکه پدر و مادرها برای فرزندان و دانش آموزان یا دانشجویان و اساتید و معلمان، آموزگاران، اعم از دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی اساتید سازمان‌های فنی حرفه‌ای کشور؛ سیم کارت داخل تبلت قرار دادند؛ یک تماس با یکی از نزدیکان شان می‌گیرند، پیامک می‌فرستند و پیامک دریافت می‌کنند.

وی گفت: بعد از آن با کد دستوری ستاره مربع صفر ۶ مربع می‌توانند ime‌های تبلت خود را مشاهده و رقم‌های قبل از اعشار را روی کاغذ یادداشت کنند که ime هست و آن را با کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع، پیامک و محتوای پیامک را دریافت کنند.

دهقانی نیا افزود: حتی شهروندان می‌توانند ime را به جای ارسال به ستاره ۷۷۷۷ مربع در موتورهای جستجوی اینترنت از طریق گوگل و ... به فارسی همتا بنویسند؛ سامانه همتا ntsw.ir به آن‌ها نمایش داده می‌شود و اگر این فرایند را طی کنند هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

دهقانی نیا افزود: خانواده‌ها بر این تاکید نکنند که، چون فرزندشان در سال قبل به شبکه شاد وصل بوده یا از اینترنت می‌توانستند، استفاده کند ضرورتی برای انجام این کار ندارند بلکه باید این رویه طی شود تا در ابتدای مهر ماه برای دانش آموزان، اساتید و دانشجویان مشکلی در دریافت خدمات اینترنت از طریق سیم کارت پیش نیاید.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تبلت‌هایی که پیش از این در شبکه شناسایی شده‌اند؛ سیم کارتی که در داخل تجهیز می‌افتد به عنوان مالک آن تبلت شناسایی می‌شود یعنی اگر من برای تبلت فرزندانم یا خودم؛ سیم کارتم را وارد کنم و با آن تماس بگیرم آن وسیله به نام دارنده شماره آن سیم کارت در سامانه همتا ثبت می‌شود.

وی گفت: مردم همان رویه‌ای را که برای اصالت سنجی گوشی تلفن همراه طی کرده‌اند برای تبلت هم طی خواهند کرد؛ یعنی بعد از تاریخ دوم مرداد و بعد از نهم مرداد اگر هم وطنان خواستند برای خرید تبلت به بازار مراجعه کنند باید قبل از خرید و تحویل پول؛ برای تعیین اصالت کالا اقدام کنند و بعد از اینکه اصالت تایید شد؛ محتوای پیامک دریافتی را درباره آن تبلت که می‌خواهند خریداری کنند با مدل تبلت و نشان تجاری تبلت تطبیق می‌دهند.

دهقانی نیا افزود: وقتی تطبیق پیدا کرد بعد از دوم برای لنوو و بعد از ۹ مرداد برای دیگر نشان ها؛ خرید را نهایی و قبض دریافت می‌کنند و ime تجهیز را در رسید می‌نویسند و مهر فروشنده را هم پای قبض می‌زنند و کنار وسیله یا تجهیز آن را نگه می‌دارند تا مشکلی بعد از تاریخ‌های اعلامی و دارندگان کنونی تبلت پیش نیاید.

کد خبر: ۹۹٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha