۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
تخلیه کالای اساسی از بنادر سرعت گرفت| افزایش ورود کامیون به بنادر
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر در گفتگو با «بازار»:

تخلیه کالای اساسی از بنادر سرعت گرفت| افزایش ورود کامیون به بنادر

بهزادیان، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر ودریانوردی با بیان اینکه هم اکنون چهار میلیون و ۶۸۳ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد، گفت: تخلیه این کالاهای اساسی از بنادر کشور سرعت گرفته است.

بازار، گروه راه و شهرسازی: «روانبخش بهزادیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۶۳ هزار تن کالای اساسی دیگر نیز بر روی کشتی ها منتظر ورود به بنادرهستند، که پس از تکمیل اسناد آن طی چند روز آینده پهلوگیری و تخلیه این کشتی ها در بنادر آغاز می شود.

بیش از ۶ میلیون و ۲۳۲ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در حال حاضر جمع حجم کالاهای اساسی در بنادر کشور چقدر است، گفت: طبق اسناد موجود هم اکنون بیش از ۶ میلیون و ۲۳۲ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور، یا تخلیه شده (انبارها و سیلوها) و یا روی کشتی ها قرار دارد و یا در حال تخلیه به کامیون ها و واگن های باری است.

خوشبختانه در روزهای اخیر ورود کامیون به بنادر افزایش یافته به طوری که روز گذشته ۲۱۵۶ کامیون با بیش از ۵۱ هزار و ۶۹۶ تن بار کالای اساسی از بندر امام به مقصد خود از این بندر خارج شدند

این مقام مسئول در سازمان بنادر گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر ورود کامیون به بنادر افزایش یافته به طوری که روز گذشته ۲۱۵۶ کامیون با بیش از ۵۱ هزار و ۶۹۶ تن بار کالای اساسی از بندر امام به مقصد خود از این بندر خارج شدند.

بهزادیان اظهار داشت: همچنین روز گذشته ۳۰۴ کامیون با ۷۳۷۶ تن بار از بندر شهید رجایی، ۳۱۳ کامیون با ۶۸۵۵ تن کالای وی اساسی از بندر چابهار، ۱۱۴ کامیون از بندر امیرآباد با ۲۷۸۹ تن کالا، ۶۵ کامیون از بندر نوشهر با ۱۲۶۵ تن کالای اساسی، ۲۵ کامیون با ۴۶۶ تن کالا و از بندر بوشهر ۱۳ کامیون با ۳۱۲ تن برنج پس از تکمیل بار خود خارج شده اند.

مدیرکل اموربندری سازمان بنادرودریانوردی همزمان با بارگیری کامیونها در بنادر یاد شده طی روز گذشته، ۴۰ دستگاه واگن باری نیز از طریق ریل ۶۹۶ تن کالای اساسی را به مقاصد تعیین شده خود حمل کردند.

با توجه به اینکه هم اکنون بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد، لذا تمرکز بیشتر ما بر روی تخلیه کالاهای اساسی این بندر قرار گرفته است

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور یادآور شد: با توجه به اینکه هم اکنون بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد، لذا تمرکز بیشتر ما بر روی تخلیه کالاهای اساسی این بندر قرار گرفته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در بارگیری کامیون ها در بندر امام خمینی (ره) سرعت گرفته و انتظار داریم تا چند روز آینده مشکلات در این خصوص برطرف شود.

در بندر شهیدرجایی و چابهار کمبود کامیون نداریم
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص وضعیت بارگیری کامیون ها در بندر شهید رجایی نیز گفت: در بندر شهید رجایی کمبود کامیون نداریم و خروجی کامیونها به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت بارگیری کامیون ها در ۴۲ سایت بندر امام خمینی (ره) روزانه به طور متوسط ۴ هزار کامیون است که برای بارگیری این تعداد کامیون ظرفیت سازی شده است.

بهزادیان با بیان اینکه بارگیری واگن قطارهای باری نیز در بندر امام بدون وقفه ادامه دارد، گفت: بندر امام به طور متوسط ظرفیت بارگیری ۳۰۰ واگن با ظرفیت بیش از ۵۵ هزار تن کالا آماده سازی شده است.

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت نگهداری کالا در انبارهای بندر چابهار نیز گفت: با ظرفیت سازی نگهداری بیش از ۱۵۰ هزار تن کالا در این بندر از نظر بارگیری کامیون در بندر چابهار مشکلی نداریم.

کد خبر: ۹۹٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha