۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
مراکز مشاوره کارآفرینی برای ایجاد اشتغال کارجویان در مازندران راه اندازی می شود
مدیرکل تعاون مازندران:

مراکز مشاوره کارآفرینی برای ایجاد اشتغال کارجویان در مازندران راه اندازی می شود

ساری - مدیرکل تعاون مازندران گفت: مراکز مشاوره کارآفرینی برای اشتغال دانش آموختگان و افراد جویای کار در ۲۲ شهرستان استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کامران اصغری بعدازظهر جمعه در حاشیه کنفرانس استارتاپ در بابلسر گفت: در استان مازندران در حوزه بازار داخلی و تولید مشکلی نداریم، اما در بحث بازار عرضه و فروش مشکلاتی داریم که علل مختلفی دارد، بازار داخلی و خارجی برای کارآفرینان باید فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه مشاغل ما جدید شده است گفت: مشاغلی که در گذشته شاید خنده دار بود الان سودآور و دارای عزت شده است، خلق مشاغل نو برای حال استان ما با اهمیت است و در این راه نیروی انسانی توانمند از سرمایه‌های بزرگ ما در بحث تولید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: در یک دهه گذشته و به ویژه در پنج سال اخیر اتفاقات بسیار خوب و شتابنده‌ای در حوزه کارآفرینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق این است که نهادسازی و سازماندهی اکوسیستم کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل ویژه‌ای به خود گرفته است که می‌توان به صدور مجوزهای مؤسسات مشاوره کارآفرینی اشاره کرد.

اصغری افزود: اتفاق خوب و شایسته دیگر این است که مجموعه وزارت تعاون برای مراکز شتاب‌دهی مجوز صادر می‌کند که کار بسیار مهمی می‌باشد و از بخش‌های جدی است که چگونه می‌توان سرمایه‌گذاران صاحب‌نظر و مجرب را در حوزه فناوری و نوآوری جذب کرد.

اصغری از اعطای مجوز به کارآفرینانی که توانایی مشاوره به جوانان بیکار را دارند خبر داد و گفت: در پی طرحی کشوری مراکز مشاوره‌ای را در کل کشور طراحی کردیم و تا از قدرت مشاوره‌ای کارآفرینان در همه حوزه‌ها استفاده کرده و مجوز کار در این مراکز مشاوره را برایشان صادر کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: هدف ما از ایجاد مراکز مشاوره در ۲۲ شهرستان مازندران بدون محدودیت این است که کارآفرینان دست بیکاران و دانش‌آموختگان را در این فضای کسب و کار بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه بگیرند تا بیکار و سردرگم نباشند و راه خودشان را پیدا کنند.

کد خبر: ۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha