۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
بروز بحران خاموشی به دلیل عدم مدیریت صحیح تولید، توزیع و مصرف برق
گزارش کمیسیون انرژی درخصوص قطعی برق منتشر شد؛

بروز بحران خاموشی به دلیل عدم مدیریت صحیح تولید، توزیع و مصرف برق

سخنگوی کمیسیون انرژی در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص خاموشی های اخیر گفت: در صورت تداوم وضع موجود در زمینه تولید و مصرف برق، قطعی برق به صورت مکرر و با زمان طولانی تر ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص خاموشی های اخیر و مانع زدایی از صنعت برق کشور گفت: در هفته های گذشته حداکثر توان عملی تولید برق کشور ۵۶ هزار مگاوات بوده، در حالی که مصرف برق بالغ بر ۶۶ هزار مگاوات بوده است، لذا ناترازی بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات در شبکه برق به وجود آمده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اقدامات صورت گرفته وزارت نیرو برای بهبود تراز برنامه مدیریت بار با احتساب صنایع ۴ الی ۶ هزار مگاوات بوده است، در نتیجه کمبود تولید، اعمال خاموشی هایی در حدود ۴ الی ۶ هزار مگاوات اعمال شده است.

وی افزود: در سال های اخیر صنعت برق کشورمان با چالش هایی از جمله برهم خوردن توازن عرضه و تقاضای برق به دلیل عدم توسعه تولید و افزایش شدت مصرف، مشکلات محیط کسب و کار برق، مباحث اقتصاد برق و برهم خوردن توازن مالی ناشی از قیمت گذاری دستوری و عدم پرداخت یارانه به تولید، مدیریت غیرمنسجم تولید و توزیع، تحریم و... مواجه بوده است که این مجموعه، چالش ها و زیرچالش های مربوط به آن کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و احتمال خاموشی های مستمر و ناگهانی را از امسال به بعد متصور ساخته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: عدم مدیریت صحیح تولید، توزیع و مصرف برق موجب بروز چالش های شدید امنیتی در ابعاد داخلی و بین المللی و تبدیل این فرصت گرانبهای تحریم ناپذیر به تهدید خواهد شد، لذا ضروری است تا تمهیدات لازم را راهکارهای سیاستی و عملیاتی متناسب منظور گردد. در صورت عدم توجه و تداوم وضع موجود در زمینه تولید و مصرف برق، قطعی برق به صورت مکرر و با زمان طولانی تر حتی در فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

برای مشاهده کامل گزارش کمیسیون انرژی درخصوص خاموشی های اخیر کلیک کنید

کد خبر: ۹۹٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha