۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
۹ هزار هکتار از اراضی کامیاران آبی می شود/ افتتاح ۵ هزار هکتار اراضی پایاب سد گاوشان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۹ هزار هکتار از اراضی کامیاران آبی می شود/ افتتاح ۵ هزار هکتار اراضی پایاب سد گاوشان

سنندج- نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: با بهره برداری از طرح های پایاب سدهای زیویه، رمشت و گاوشان ۹ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان کامیاران به اراضی آبی تبدیل می شود.

بهرام نصراللهی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از ظرفیت های بالای استان کردستان در راستای توسعه است و به همین دلیل یکی از برنامه های اصلی دولت بهره برداری از این ظرفیت مهم است.

وی ادامه داد: در کنار این مهم، در عصر حاضر کشاورزی به اهمیت بالایی رسیده است و در همین راستا دولت تدبیر و امید یکی از برنامه های اصلی خود را به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد زیرساخت های این مهم اختصاص داده و با بهره مندی از توان دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت های خوبی آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی در کردستان صورت گرفته و هم اکنون بخشی از این اقدامات به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های محوری دولت در بخش کشاورزی در استان کردستان تبدیل اراضی دیم به آبی است، افزود: تلاش برای بهره مندی بیشتر کردستان از آب سدهای ساخته شده در کنار تلاش برای افزایش زمین های زراعی آبی از دیگر اقدامات دولت در استان کردستان به شمار می رود.

نصراللهی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های صورت گرفته در شهرستان کامیاران در راستای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی روزهای آینده ۹ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان کامیاران به آبی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح توسعه پایاب در مسیرهای پایین دست از سدهای گاوشان، رمشت و زیویه در دست اقدام است، اظهار کرد: در همین راستا طی روزهای آینده پنج هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان کامیاران به آبی تبدیل می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: با بهره برداری از طرح ها و پروژه های در دست اجرا در بخش کشاورزی در شهرستان کامیاران، رونق زیادی در راستای تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان ایجاد می شود و انتظار می رود که زمینه برای استفاده درست و بهینه از این زیرساخت های ایجاد شده به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

تصفیه خانه کامیاران کلنگ زنی می شود
وی گفت: در کنار توجه به افزایش تامین آب برای بخش کشاورزی، موضوع تامین پایدار آب شرب نیز در شهرستان کامیاران در دست اقدام است و به همین دلیل طی روزهای آینده احداث تصفیه خانه آب شرب کامیاران کلنگ زنی می شود.

نصراللهی زاده در پایان یادآور شد: در کنار این اقدامات، چندین پروژه و طرح عمرانی و خدماتی نیز در شهرستان کامیاران در دست اجراست و انتظار می رود  که با بهره برداری از آنها زمینه برای توسعه هر چه بهتر این شهرستان در تمامی بخش ها فراهم شود.

کد خبر: ۹۹٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha