شرط توسعه اقتصادی، ایجاد فضای سالم و شفاف است
رئیس اتاق ارومیه:

شرط توسعه اقتصادی، ایجاد فضای سالم و شفاف است

انتظار، رئیس اتاق ارومیه می‌گوید: در فضای غبارآلود و غیر شفاف، فعالیت‌های مولد دچار بحران شده و با میدانداری رانت‌خواران و سوداگران، امکان توسعه اقتصادی از کشور سلب می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، چهل و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با دستور جلسات بررسی اصلاح دستورالعمل بخشودگی جرائم مالیاتی، چگونگی اجرای مقررات ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر کسب‌وکار در آذربایجان غربی در خصوص درج وجه التزام قطع برق در متن قراردادهای عرضه برق و نحوه جبران خسارت‌های وارده به واحدهای تولیدی در دوران بحران و طرح مشکلات پایانه مرزی رازی خوی با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه رئیس اتاق ارومیه با اشاره به قوانین و بخشنامه‌های مخل فضای کسب‌وکار، گفت: قطعاً توسعه صنعتی و اقتصادی در فضا و محیط شفاف و مناسب کسب‌وکار اتفاق خواهد افتاد و ثبات مؤلفه‌های اقتصاد کلان و سرمایه اجتماعی در چهارچوب یک اقتصاد رقابتی امکان‌پذیر خواهد شد، در فضای غبارآلود و غیر شفاف فعالیت‌های مولد دچار بحران شده و رانت‌خواران و سوداگران اقتصادی در اقتصادی کشور تأثیرگذار خواهند بود.

حسن انتظار با اشاره به نقش تعاملات جهانی در اقتصاد افزود: تصمیم‌گیری غیرمتوازن و ناهمگون اقتصاد کشور را در راه ارتباط با اقتصاد منطقه‌ای و جهانی دچار مشکل کرده است که باید در این خصوص به منویات و راهنمایی‌های دلسوزانه رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدا سال که در این خصوص تذکراتی را اعلام نمودند مراجعه کرد.

انتظار افزود: درون‌زایی و برونگرایی در پیشرفت اقتصادی به‌عنوان دو مؤلفه اقتصاد مقاومتی، تنها در تعامل در با عرصه اقتصادی بین‌الملل عملی است.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با اشاره به بحران کمبود برق گفت: امروزه قطعی برق مشکل جدیدی را به مشکلات قبلی بخش خصوصی اضافه کرده که امیدواریم مجریان امر با مدیریت اصولی، راهکاری اخاذ نموده تا واحدها با کمترین ضرر و زیان از این بحران عبور نمایند و امتیازات ویژه‌ای برای جبران آن در حوزه‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی در نظر گرفته شود.

وی در پایان خواستار تمدید مهلت قانونی ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه امسال به خاطر شرایط خاص کرونایی بمانند سال گذشته شد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از فعالان اقتصادی استان در خصوص تأثیر کرونا بر کسب‌وکارها، گفت: با توجه به سهم بیش از ۴۰ درصدی بخش خدمات و کسب‌وکارهای خُرد در اقتصاد استان لذا کرونا تأثیرات منفی بیشتری بر این حوزه داشته است.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به روند روبه رشد پایش محیط کسب‌وکار استان در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: تداوم این روند در گرو رفع دغدغه‌های جدی فعالان اقتصادی است.

رئیس شورای گفت‌وگو استان آذربایجان غربی گفت: موانع و مشکلات بهبود محیط کسب‌وکار باید رصد و در زمان مناسب برطرف شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به‌ضرورت مدیریت بهینه مصرف برق به‌ویژه در بخش صنعت تصریح کرد: از واحدهای صنعتی به‌ویژه مستقر در شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود نسبت به مدیریت بهینه مصرف برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر: ۹۹٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha