۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
آیا واقعاً بیزینس کوچینگ به رشد کسب و کارم کمک می‌کند؟ چطور؟

آیا واقعاً بیزینس کوچینگ به رشد کسب و کارم کمک می‌کند؟ چطور؟

دلیل اصلی که باعث می‌شود برخی سراغ بیزینس کوچینگ نروند ترس از نتیجه نگرفتن و هزینه کردن بیهوده است.

به گزارش بازار، مشکلات اصلی همیشه از جایی شروع می‌شود که فکر می‌کنیم بهترین هستیم یا خودمان تجربه کافی برای انجام همه کارها را داریم. به همین دلیل احساس می‌کنیم که به مشاوره و کمک دیگران نیاز نداریم. دقیقا این تصورات علت اصلی توقف یا پس‌رفت کسب‌وکارهاست.

توقف پیشرفت همیشه از جایی شروع می‌شود که فکر می‌کنیم دیگر بهتر از ما وجود ندارد. اما از طرف دیگر عطش برای رشد کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل مدیران و مالکان کسب و کارها تلاش می‌کنند همه تصمیم‌ها را خودشان بگیرند. بنابراین در بسیاری از مواقع شاهد نتایجی هستیم که خیلی دلچسب نیستند.

در طرف مقابل کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها را می‌بینیم که دلشان می‌خواهد زودتر بزرگ شوند و برای توسعه کارشان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. اما نقطه عطف ماجرا اینجاست که هر دو گروه یک جنبه مشترک دارند. این نقطه اشتراک جایی است که اگر دنبال رشد کسب و کارتان هستید، فرقی نمی‌کند با تجربه‌اید یا تازه‌کار، مهم این است که به یک کوچ (coach) یا همان مربی کسب و کار حرفه‌ای نیاز دارید.

اما دلیل اصلی که باعث می‌شود برخی سراغ بیزینس کوچینگ نروند ترس از نتیجه نگرفتن و هزینه کردن بیهوده است. بنابراین سوال اصلی اینجاست که آیا کوچینگ کسب و کار واقعا به رشد شما و بیزینسی که دارید کمک می‌کند؟

چطور بیزینس کوچینگ به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند؟

در این قسمت می‌خواهیم پاسخ این سوال را به شما بدهیم که کوچینگ کسب و کار و حضور یک کوچ موفق، چطور به توسعه کسب و کار شما کمک می‌کند. البته یادتان باشد رشد شما در بیزینس باید در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد و فقط به معنای افزایش درآمد نیست. برای رسیدن به جواب، می‌توانید ۸ مزیت مهم زیر را بررسی کنید:

۱. تمرکز بهتر: وقتی مدیران درگیر جنبه‌های مختلف کسب‌وکار می‌شوند، موارد زیادی را نمی‌بینند. اما به کمک بیزینس کوچینگ می‌توانید به دید وسیعی از کارتان دست پیدا کنید و سپس روی بخش‌هایی متمرکز شوید که نیاز به توجه بیشتر دارند.

۲. هدف گذاری شفاف: یکی از بزرگترین مشکلات در تدوین استراتژی‌ها، هدف‌گذاری درست و شفاف است. در این مرحله خیلی‌ها نمی‌دانند که دقیقا چه می‌خواهند و قرار است به کجا برسند. کوچینگ کسب و کار کمک می‌کند تا تفکر سیستمی و راهبردی پیدا کنید و بعد از هدف‌گذاری دقیق، گام‌هایتان را درست بردارید.

۳. پاسخگویی بیشتر: در بیزینس کوچینگ، علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کنند تا بتوانید هدف‌گذاری درست و شفاف داشته باشید، یاد می‌گیرید در ازای تصمیم‌هایتان پاسخگو باشید.

۴. ایده‌پردازی موثر: اینکه یک مدیر بتواند همه مشکلات را خودش حل کند، تقریبا غیرممکن است. اما اینجاست که یک کوچ ماهر به کمک شما می‌آید؛ چرا که همیشه ایده‌های جدید دارد و با اتکا به تجربیاتش می‌تواند راهکارهای خلاقانه ارائه دهد.

۵. توسعه فردی: بیزینس کوچینگ فقط مربوط به رشد کسب و کار نیست. شناخت و شکوفایی استعداد و پتانسیل فردی به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند سریع‌تر پیشرفت کنند.

۶. کسب تجربه: یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود به همراهی مربی کسب و کار نیاز داشته باشید، کسب تجربه است. یک کوچ حرفه‌ای کسی است که خودش موفق بوده و تجربه‌های زیادی دارد. به همین دلیل باید این تجربه‌ها را بگیرید و کسب و کارتان را توسعه دهید.

۷. افزایش درآمد و سودآوری: یکی از مهم‌ترین اهداف رشد کسب و کار، افزایش درآمد است. یک کوچ حرفه‌ای به خوبی راهکارهای رسیدن به این هدف را می‌داند و می‌تواند کاری کند که درآمد شما در طول سال چندین برابر شود.

۸. برنامه‌ریزی مالی هوشمند: هوشمندانه هزینه‌کردن و بهتر نتیجه گرفتن هنری است که فقط یک مربی کسب و کار خوب می‌تواند آن را به شما بیاموزد. این برنامه‌ریزی می‌تواند شامل هر چیزی از بودجه‌بندی تا قیمت‌گذاری خدمات و محصولات جدید باشد.

آیا واقعاً بیزینس کوچینگ به رشد کسب و کارم کمک می‌کند؟ چطور؟

یک مربی کسب‌ و کار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر برایتان مهم است که با قدرت مسیر رشد کسب و کارتان را پشت سر بگذارید، بهترین گزینه انتخاب یک مربی کسب و کار حرفه‌ای و کاردست است. اما به نظر شما یک کوچ (coach) خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا هر کسی می‌تواند به رشد شما کمک کند؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کوچ حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. یک مربی خوب، خودش در کسب و کار موفق بوده است. اگر قرار است کسی به شما کمک کند تا رشد کنید، قطعا باید خودش تجربه کافی را داشته باشد و براساس نتایج شما را همراهی کند.

۲. یک کوچ خوب، شنونده خوبی هم هست. برای موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای، باید شنونده خوبی باشد. یک مربی حرفه‌ای اول خوب گوش می‌دهد و پیام شما را می‌گیرد، سپس بهترین راهکار را ارائه می‌کند.

۳. یک مربی خوب، عاشق یاددادن است. یکی از ویژگی‌های مثبت آنهایی که خوب کوچ می‌کنند، این است که عاشق آموزش دادن هستند و هر آنچه می‌دانند در اختیار شما می‌گذارند.

۴. یک کوچ حرفه‌ای همیشه در دسترس و پاسخگو است. یادتان باشد یک مربی خوب نه‌تنها در جلسات از قبل رنامه‌ریزی شده حاضر است، بلکه از طریق روش‌های دیگر نیز همیشه در دسترس خواهد بود.

۵. یک مربی حرفه‌ای دانش و تخصص کافی برای کمک به شما را دارد. بی‌تردید فقط داشتن تجربه کافی نیست و در کوچینگ کسب و کار، داشتن دانش کافی هم مهم است.

آیا واقعاً بیزینس کوچینگ به رشد کسب و کارم کمک می‌کند؟ چطور؟

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ ویدان با راهبری محمد مهدی ربانی

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین دغدغه انتخاب یک کوچ حرفه‌ای و به اصطلاح کاردرست است که بدانیم تجربه کافی برای بیشتر کردن درآمد ما را دارد. محمد مهدی ربانی در برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ ویدان فقط به شما انگیزه نمی‌دهد، بلکه هر ماه راه‌کارهای صریح، امتحان شده و قابل اجرا را در اختیار شما می‌گذارد.

در ویدان بر موضوعات زیر تمرکز ویژه‌ای داریم:

· چگونگی سیستم‌سازی برای زندگی ایده‌آل و لذت‌بخش

· ساخت سیستم تفویض اختیار

· ساخت سیستم شبکه‌سازی و ارتباطات

· اصول ساخت کسب‌وکارهای سودآور

· تفکر برنده و بازنده در زندگی و کار، و روش تغییر الگو

· تبدیل تفکرات به نتایج سرشار

· سیستم تاثیرگذاری حداکثری برای افزایش درآمد پایدار

· ساخت سیستم ثروت‌سازی بیش فعال

· تسلط بر بازی ذهنی

· موفقیت در کسب‌وکار

· مهارت‌های ساخت کسب‌وکار پرسود جهانی

شرکت در برنامه یکساله بیزینس کوچ ویدان، به شرط اینکه همه موارد را با پشتکار دنبال کنید، می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. کافیست همین حالا اینجا کلیک کنید و با پر کردن فرم در نظر گرفته شده، از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

کد خبر: ۹۹٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha