۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کرونا اصناف اردبیل را در شرف ورشکستگی قرار داده است
رئیس اتاق اصناف اردبیل:

کرونا اصناف اردبیل را در شرف ورشکستگی قرار داده است

اردبیل- اشجع، رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: کرونا و تحریم‌های فلج‌کننده در دو سال اخیر اصناف و کسبه اردبیل را در شرف ورشکستگی کامل قرار داده است.

مهدی اشجع در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا به رغم قرمز شدن رنگ اردبیل و شیوع کرونا در پیک پنجم با تعهد به مسئولان امر اجازه ندادیم تا صنفی تعطیل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اصناف در ۱۶ ماه اخیر از قبل کرونا و تعطیلی‌های مکرر و پیک خطرناک اول تا چهارم دچار آسیب جدی شدند و حتی در پرداخت هزینه‌های مالیات و دارایی با مشکلاتی روبه‌رو هستند، فعالیت آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیک پنجم ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: هر چند از هفته آینده تالارها، قهوه‌خانه‌ها، چای‌خانه‌ها و برخی از مراکز ارائه‌کننده خدمات تعطیل خواهند بود اما رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و سایر مجموعه‌های اقتصادی به صورت بیرون‌بر فعالیت کرده و همچنان در این ایام تابستان مشغول کسب و کار خواهند بود.

اشجع افزود: با همکاری اتحادیه پاساژها و بازارهای سرپوشیده قرار شد با اخذ تعهد و به کارگیری یک مأمور در ورودی این اماکن با گوشزد کردن مسائل بهداشتی، زدن ماسک و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به فعالیت خود ادامه داده و تعطیلی در این مجموعه‌ها انجام نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اصناف به معنای واقعی در این ۱۶ ماه شیوع کرونا متضرر شدند و هیچ حمایت عملی از اصناف و کسبه انجام نشده که انتظار می‌رود دولت سیزدهم که در هفته‌های آینده سر کار خواهد آمد، بیشترین حمایت و پشتیبانی را از اصناف، بازاریان و کسبه منصف داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف اردبیل اضافه کرد: ما انتظار داریم در این روزهای سخت اقتصادی تدبیری انجام شود تا بخشودگی مالیات، دارایی و بیمه برای فعالان این بخش اعمال شده و با پرداخت تسهیلات کم بهره صاحبان واحدهای صنفی و تولیدی به معنای واقعی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

کد خبر: ۹۹٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha