۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
افزایش حجم تجارت بین چین و اروپا

افزایش حجم تجارت بین چین و اروپا

براساس اطلاعات آماری منتشر شده، حجم داد و ستد کالاها و خدمات بازرگانی میان چین و اتحادیه اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش بازار، داده‌ها و اطلاعات آماری منتشر شده، نشان می‌دهد حجم داد و ستد کالاها و خدمات بازرگانی میان چین و اتحادیه اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان گمرک چین اعلام کرد حجم داد و ستد کالاها و خدمات بازرگانی میان اتحادیه اروپا و این کشور در شش ماهه نخست امسال به طور چشمگیری، افزایش یافته است. این افزایش، حیاتی بودن و مقاومت همکاری‌های تجاری میان دو طرف را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، حجم داد و ستد کالاها و خدمات بازرگانی میان چین و اتحادیه اروپا در شش ماهه نخست امسال در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، با ۲۶ و هفت دهم درصد افزایش به ۳۸۹ میلیارد دلار است. با این میزان داد و ستد، اتحادیه اروپا دومین شریک چین تبدیل شد.

حدود شانزده و شش دهم درصد صادرات وسایل مکانیکی و الکتریکی چین به کشورهای اروپایی صادر شده است. حال آنکه، یک سوم کالاهای مصرفی وارداتی به چین از کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا بوده است.

لی کیوون سخنگوی سازمان گمرک چین در همین باره گفت: چین و اتحادیه اروپا شرکای اقتصادی و تجاری خوبی برای هم است و ظرفیت‌های زیادی برای تکمیل هم دارند.

وی افزود تقویت داد و ستدهای بازرگانی و اقتصادی میان دو طرف برای رفای مردم کشورهای اروپایی و چین مفید است. از این طریق بهتر به چالش‌های جهانی پاسخ داده می‌شود.

بر اساس داده‌ها و اطلاعات آماری منتشر شده در روز گذشته نیز میزان واردات و صادرات چین در شش ماهه نخست امسال در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، با ۲۷ و یک دهم درصد به ۱۸ هزار و ۷۰ میلیارد یوان رسیده است. حال آنکه، رقم این همین شاخص در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۲۲ و هشت دهم درصد افزایش یافته بود.

کد خبر: ۹۹٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha