۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
دام عشایر با قیمت منطقی خریداری شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس :

دام عشایر با قیمت منطقی خریداری شود

آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تاکید بر جلوگیری از کشتار دام‌های مولد به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، گفت: دولت باید دام عشایر را در قالب طرح خرید تضمینی با قیمت منطقی تر خریداری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص آغاز خرید تضمینی دام عشایر در ۸ استان، گفت: یکی از وظایف دولت در زمینه محصولات کشاورزی و دامداری خریدهای تضمینی است، در حال حاضر با قیمت پایین گوشت قرمز مواجه هستیم و تضاد مدیریتی در این حوزه ایجاد شده است.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه قیمت نهاده‌های دامی خصوصا علوفه بین ۱۲۵ درصد تا ۴۶۰درصد شاهد افزاتیش قیمت بوده ایم، ادامه داد: علی رغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه قیمت گوشت قرمز افت زیادی را داشته است. این کاهش قیمت گوشت باعث شده تا دام‌های مولد  نیز روانه کشتارگاه‌ها شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از دامداران با توجه به شرایط موجود توان اداره واحد تولیدی خود را ندارند، عنوان کرد: خرید تضمینی دام عشایر باعث می‌شود عشایر به عنوان تولیدکننده بخش اعظمی از گوشت مورد نیاز کشور دام‌های مولد خود را حفظ کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید دام عشایر را در قالب طرح خرید تضمینی با قیمت منطقی تر خریداری کند، تصریح کرد: خرید تضمینی دام عشایر منجر به جلوگیری از زیان آنها شده و موجب تامین نیاز کشور به گوشت قرمز با استفاده از منابع داخلی می‌شود.

کد خبر: ۹۹٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha