۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها است/ افزایش ۸۰ درصدی اشتغال
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها است/ افزایش ۸۰ درصدی اشتغال

زنجان- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تعداد واحدهای شناسایی شده برای احیاء را  یک هزار و ۶۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیز در تملک بانک‌ها است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان گفت: واحدهای صنعتی خوبی در حال ایجاد است و وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفت. 

وی به احیای واحدهای راکد که از سال گذشته توسعه قابل توجهی پیدا کرده اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد واحدهای راکد ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در دنیا چرخه کالایی ثابت نیست و واحدهای تولیدی تعطیل احیا شده و خط تولید را تغییر می‌دهند.

رسولیان تعداد واحدهای شناسایی شده برای احیاء را  یک هزار و ۶۰۰ واحد اعلام کرد و ابراز داشت: ۵۰۰ مشاور در کشور به‌کارگیری شده و یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیز در تملک بانک‌ها است و احیای این تعداد واحد کارگاهی در سطح کشور در دستور کار قرار دارد که ۸۵ واحد آن در زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه احیای ۴۰ واحد صنعتی تعطیل نیز در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زنجان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: برای نخستین‌ بار ایجاد کارگاه‌های کوچک برای شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای کوچک برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: طی سالجاری ۷۹۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده و ۱۸ هزار شغل ایجاد شده است. 

رسولیان یادآور شد: با بهره برداری این تعداد واحد صنعتی، اشتغال ایجاد شده در سالجاری نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد، گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین جدید به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود که سهم استان زنجان از آن ۷۵۰ هکتار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های مهم زیرساختی از جمله افزایش زمین و انتقال پساب سرمایه‌گذاری شده است، افزود: ۲۰۰ لیتر پساب خریداری شده است.

کد خبر: ۹۹٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha