۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
توضیح توانیر در خصوص خبر کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز
با صدور اطلاعیه ای صورت گرفت؛

توضیح توانیر در خصوص خبر کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز

شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در خصوص خبر کشف بزرگترین مزرعه غیر مجاز استخراج رمز ارز توضیحاتی داد.

به گزارش بازار به نقل از توانیر، به دنبال انتشار اخباری در خصوص کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز و آمار و ارقام غیر واقعی از میزان مصرف این مرکز، روابط عمومی شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد.

در این توضیح آمده است:

با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز و میزان مصرف برق آن موارد ذیل در راستای شفاف سازی و جلوگیری از بروز شایعات اعلام می‌شود. از این رو از همه اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود بدلیل جلوگیری از ایجاد ابهام در نقل اخبار، دقت لازم بعمل آورند

۱- بررسی‌های کارشناسی نشانگر آن است که توان برق مصرفی مرکز کشف شده که ۷ هزارماینر را در خود جای داده بود، معادل مصرف برق حدود ۸۰۰۰۰ خانوار با مصرف متعارف است

۲- خوشبختانه هماهنگی‌های لازم و بسیار خوبی میان صنعت برق، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در این خصوص وجود دارد که آمار ۲۰۰ هزار دستگاه کشف شده نیز نتیجه همین همکاری هاست.

۳- برخلاف آنچه در خبرها بیان می‌شود، شناسایی مراکزی که به استخراج غیرمجاز رمز ارز مشغول هستند، چون از روش‌های غیرمتعارف و غیرمعمول برای تامین برق دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، راحت نیست و باید از روش‌های پیچیده‌ای و فنی برای شناسایی آن‌ها استفاده کرد.

کد خبر: ۹۸٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha