تلاش برای تحول‌آفرینی در اقتصاد تهران
بازدید اتاق تهران از اندیشکده کسب‌وکار شریف؛

تلاش برای تحول‌آفرینی در اقتصاد تهران

اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران از مرکز نوآوری و تحول دیجیتال این اتاق و هم‌چنین اندیشکده کسب‌وکار شریف بازدید کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران که حدود یکسال از آغاز رسمی فعالیت‌هایش می‌گذرد میزبان اعضای هیات رئیسه این اتاق بود تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته؛ برنامه‌های آینده‌نگرانه این مرکز را نیز تشریح کند. اعضای هیات رئیسه اتاق تهران هم‌چنین از اندیشکده کسب‌وکار شریف که به عنوان یک نهاد پژوهشی با اتاق تهران همکاری دارد نیز بازدید کردند.

مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران و اندیشکده کسب‌وکار شریف، در ساختمان تجهیز شده‌ای در ناحیه نوآوری شریف مستقر شده‌اند تا پلی برای پیوند صنعت و بنگاه‌های سنتی با شرکت‌های نوپا و فناوری‌محور باشند و پنجره‌ای برای گفت‌وگو و تعامل بخش خصوصی با نهادهای سیاست‌گذار باز کنند.

اعضای هیات رئیسه اتاق تهران در بازدید از مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، با برنامه‌های راهبردی این مرکز موسوم به «مدیریت نوآفرینی» و برخی از پروژه‌های این مرکز آشنا شدند.

در این بازدید که رئیس و نواب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران نیز حضور داشتند، هاتف خرمشاهی رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، طی سخنانی برخی از مهم‌ترین برنامه‌ها و پروژه‌های طراحی شده در این مرکز و کارکردهای آنها را تشریح کرد؛ از جمله وی طراحی و ساخت «رصدخانه تحلیلی اقتصاد ایران» و دیجیتال‌هاب یکپارچه‌ساز خدمات نوین اتاق تهران را از مهم‌ترین پروژه‌های تحولی این مرکز به منظور گسترش فرهنگ تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و آشنایی با دستاوردهای انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال عنوان کرد.

خرمشاهی سپس به ویژگی بارز این رصدخانه در تحلیل و مدل‌سازی و مصورسازی داده‌های کشور و بنگاه‌های اقتصادی بر پایه داده‌های قابل اتکای اقتصاد ایران اشاره کرد که به گفته وی، به سیاستگذاران و رگولاتورهای صنایع مختلف کمک خواهد کرد تا در مسیری درست و پر شتاب برای سیاست‌گذاری و مدیریت تحول و نوآوری در سطح ملی و سطوح بنگاهی قدم بگذارند.

رئیس اتاق تهران نیز در این بازدید با تاکید بر اهمیت تعامل و همکاری با دولت جدید و مجلس و قوه قضاییه برای بهبود شرایط و فضای کسب‌وکار و رفع موانع کارآفرینی و تولید در کشور، به تشریح اهمیت کارکردهای رصدخانه تحلیلی اقتصاد ایران و انتظارات خود از این رصدخانه پرداخت.

مسعود خوانساری افزود: برای پیش‌بینی فرصت‌های بهبود اقتصاد کشور در عرصه ملی و بنگاهی و به‌خصوص برنامه‌ریزی برای تعاملات بهینه بین‌المللی لازم است قطب­نمای دقیقی برای سنجش و نظارت بر اجرای راهبردها و مشورت در دیده‌بانی اجرای تصمیمات مهم و بهبود نظام تصمیم‌سازی‌ها در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم.

هم‌چنین فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران نیز با بر شمردن برخی از دستاوردها و نقاط قابل بهبود، به اهمیت ارایه خدمات یکپارچه و به‌هنگام و مورد نیاز اعضای نوآور و نوآفرین عضو اتاق تهران پرداخت و ایجاد تعامل و همکاری موثر میان شرکت‌های فن‌آور و دانش‌محور (عرضه‌کنندگان اقتصاد نوآوری) با بنگاه‌های بزرگ و صنایع متقدم (متقاضیان اقتصاد نوآوری) عضو اتاق تهران را از مهم‌ترین وظایف مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران دانست و در همین رابطه، تصریح کرد که با همکاری راهبردی و ایجاد مشارکت کلیدی مرکز نوآوری، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تمامی بخش‌ها و دپارتمان‌های اتاق تهران در راستای رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور تلاش خواهیم کرد.

همچنین، دیگر اعضای هیات رئیسه اتاق تهران در این بازدید به طرح دیدگاه‌های خود پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران پرداختند و در این رابطه، بر اهمیت ایجاد تحول در صنایع کشور، توسعه خدمات اتاق تهران به اعضای دانش‌پایه و بنگاه‌های کوچک، کمک به حفظ و جذب سرمایه‌های انسانی توانمند در اتاق تهران و اعضای این نهاد بخش‌خصوصی و در عین حال، بسط و توسعه اقتصاد نوآوری و گسترش ظرفیت های مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تاکید کردند.

اعضای هیات رئیسه اتاق تهران هم‌چنین از اندیشکده کسب‌وکار شریف، که به عنوان یک نهاد مطالعاتی و پژوهشی، همکاری‌هایی با اتاق تهران داشته است، بازدید کردند. در این بازدید علی مروی، مدیر این اندیشکده، توضیحاتی در رابطه با دستاوردهای بسته نجات اقتصاد ایران که با عنوان طرح بنای ایران و با حمایت اتاق تهران تدوین و تهیه شده‌است، در ایجاد مطالبه عمومی در فضای سیاستی کشور ارائه داد و یادآور شد که در این بسته، با آسیب‌شناسی چالش‌های اقتصادی کشور، راهکارهای موثری برای برون‌رفت از وضع موجود به دولتمردان پیشنهاد شده است.

وی سپس به نتایج تعامل و همکاری راهبردی اندیشکده کسب‌وکار شریف و پژوهشکده حکمرانی و سیاست‌گذاری دانشگاه شریف اشاره کرد و در خصوص فعالیت‌های مشترک این دو نهاد با اتاق تهران که عمدتا در برگیرنده مطالعات و پژوهش‌های مبتنی بر حکمرانی و سیاست‌گذاری مناسب در کشور است، توضیحاتی داد.

مروی همچنین، به تشریح پیشرفت برخی از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی کلان اقتصادی که با همکاری و همیاری اتاق تهران و اندیشکده کسب‌وکار شریف در حال انجام است پرداخت.

کد خبر: ۹۸٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha