۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی نیازهای کشور در نهاده‌های دامی را تأمین کند
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی نیازهای کشور در نهاده‌های دامی را تأمین کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید بر اساس نقشه راه بخش کشاورزی را توسعه دهد، گفت: دولت آینده در صورت انجام این مهم، می تواند تمام نهاده های دامی در کشور را تأمین کند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسگری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی کشاورزی را محور توسعه دانست و گفت: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، به دنبال این هستند جایگاه خودشان را در حوزه کشاورزی تعریف کنند. کشورهای توسعه یافته قصد دارند از ظرفیت بخش کشاورزی برای ارزآوری استفاده کنند و کشورهای در حال توسعه نیز به دنبال تأمین امنیت غذایی خود هستند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با رادیو گفت‌وگو از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالای کشاورزی در ایران به دلیل وجود اقلیم متنوع و آب و خاک غنی گفت و بیان کرد: در حوزه آب و خاک محدودیت هایی داریم که می توانیم آن ‌ها را مدیریت کنیم. در دولت آینده باید نگاهی جدی به ظرفیت های داخلی معطوف شود و اگر این مهم اتفاق بیافتد، قطعاً شاهد پیشرفت حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: سالانه ۹.۲ میلیون تن ذرت نیاز داریم تا نیازهای پروتئین سفید و قرمز کشور را تأمین کنیم. همچنین ۴.۳ میلیون تن سویا و ۶.۶ میلیون تن جو در کشور نیاز داریم. از این میزان جو تقریباً ۵۰ درصد را تولید و ۵۰ درصد واردات می کنیم. همچنین در خصوص ذرت نیز ۳ میلیون تولید می کنیم و بقیه آن را وارد می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید بر اساس نقشه راه و برنامه ‌ریزی دقیق، بخش کشاورزی را توسعه دهد، اظهار کرد: دولت آینده در صورت انجام این مهم، می تواند تمام نیازهای ذرت، سویا و جو که نهاده های دامی را تشکیل می دهند، در کشور تأمین کند.

کد خبر: ۹۸٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha