۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
در بازار متعادل، سهم های بنیادی بهترین گزینه است
کارشناس بازار سرمایه:

در بازار متعادل، سهم های بنیادی بهترین گزینه است

سهامداران خرد، سرمایه گذاری های خود را به سمت سهم های بنیادی سوق دهند، چرا که طبق بررسی گزارش های سه ماهه، در تقسیم سود و سودهای پیش بینی شده بسیار خوب عمل کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، ویدا مهاجر با بیان مطلب فوق درباره گزارش های سه ماهه نخست شرکت ها گفت: با توجه به برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتیجه آن، حمایت های قابل توجهی از صنایع مختلف کشور شده است به طوریکه شاهد رشد ۱۲ درصدی شاخص، رشد شرکت ها و صنایع تولیدی کامودیتی محور در بازار سرمایه هستیم.

وی با اشاره به نرخ نفت و اینکه این نرخ به ۸۰ دلار رسیده است، اظهار داشت: این موضوع برای اقتصاد نفتی کشور نقطه مثبتی به شمار رفته و تاثیر بسزایی در صنایع پتروشیمی خواهد داشت.

مهاجر افزود: طبق گزارش های سه ماهه نخست صنایع و معادنی چون مس، سنگ آهن، روی، سرب و فولاد و مقایسه این گزارش ها با سال گذشته و همچنین تقسیم سود و eps هایی که اعلام شده است، شاهد روند خوب و قابل توجه شرکت ها بوده و اگر با همین روند پیش برویم، در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز رشد شرکت ها دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در مجموع بازار علامت مثبتی را نشان می دهد، عنوان کرد: سهامداران چنانچه بتوانند میزان بازدهی سالانه شرکت ها و صنایع، میزان رقابت پذیری و همچنین گذشته و آینده صنایع  را بررسی و تحلیل کنند می توانند در تصمیم گیری های خود ثابت قدم تر بوده و انتخاب درستی را برای سرمایه گذاری داشته باشند.

وی اتفاقات سال گذشته را بسیار نادر و تاریخی خواند و بیان داشت: امروزه انتخاب سهم و انتخاب یک صنعت و نماد، منطقی تر به نظر می آید چرا که بازار دوره هیجان خود را کنار گذاشته و روند عرضه و تقاضا متعادل تر شده و حرکت خریدار و فروشندگان به شکل معقولانه ای انجام می شود.

مهاجر تاکید کرد: در بازار متعادل و معقولانه بهتر است سهم های بنیادی را انتخاب و کمتر به دنبال سهم های کوچک باشیم و اگر سهامدار دیتاها را دانسته و تحلیلی جزئی از آن داشته باشد، با نگاهی به سابقه معاملات و کدال آن، کمتر دچار ضرر و زیان خواهد شد.

وی یادآور شد؛ سهامداران خرد سمت و سوی سرمایه گذاری های خود را به سمت سهم های بنیادی ببرند چرا که طبق بررسی گزارش های سه ماهه، در تقسیم سود و سودهای پیش بینی شده بسیار خوب عمل کرده اند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه متأسفانه شناخت کافی و تبلیغات شفاف از بازار سرمایه صورت نگرفته است، افزود: افرادی در بازار سرمایه حضور یافتند که هدف آنها کسب سود و درآمد تنها در یک مقطع کوتاه بوده است و برای این منظور پیشنهاد می شود، سرمایه گذاران با دید  ۹ ماه تا یک سال بایستی وارد بازار شده و سپرده گذاری کنند.

وی صنایعی چون فلزات اساسی و فولاد و همچنین معادن را جزو صنایع برتری دانست که با توجه به ریسک کمتر می توانند تا پایان سال به رشد کامل و قابل توجه برسند.

کد خبر: ۹۸٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha