۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
نرم افزار قرائت کنتورهای شبکه سنجش انرژی بومی‌سازی شد
با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان؛

نرم افزار قرائت کنتورهای شبکه سنجش انرژی بومی‌سازی شد

نرم افزار قرائت کنتورهای شبکه سنجش انرژی در شرکت مدیریت شبکه برق ایران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بومی سازی شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، در حال حاضر قرائت اطلاعات لودپروفایل‌ها، رویدادهای ثبت شده توسط کنتور و تنظیم ساعت و تاریخ ۲۹ هزار کنتور اندازه­‌گیری به‌صورت روزانه توسط این نرم ­افزار انجام می­‌شود.

پس از تهیه نرم­ افزار و ارائه نسخه اولیه این آن در زمستان سال ۱۳۹۹ فرآیند تست و بررسی توسط کارشناسان دفتر سنجش و پایش انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران آغاز شد. در نهایت پس از اعمال اصلاحات و تغییرات مورد نیاز، در اردیبهشت سال جاری نرم‌­افزار بومی جامع قرائت کنتورهای اندازه‌گیری، عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بنابر این گزارش، پیش از این برای قرائت مرکزی اطلاعات کنتورهای اندازه­ گیری از نرم ­افزار خارجی استفاده می­‌شد که پس از بروز مشکلاتی در زمینه پشتیبانی این نرم­ افزار توسط شرکت خارجی و عدم امکان توسعه و ارتقای آن، اقدامات لازم برای جایگزینی این نرم ­افزار با نمونه داخلی آن آغاز شد. در ابتدا شرح خدمات و نیازمندی‌های لازم نرم‌افزار مورد نیاز با همکاری شرکت‌های برق منطقه­‌ای تهیه و پس از برگزاری چندین مرحله مناقصه و فراخوانی شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای زمینه کاری مشابه، شرکت سنجش افزارآسیا به منظور تهیه نرم افزار بومی جامع قرائت کنتورهای اندازه‌گیری انتخاب شد.

در نهایت با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای بومی­‌سازی نرم­ افزارهای مورد استفاده در این معاونت و صرف مبلغ ۴۵ میلیارد ریال، در حال حاضر این هدف در مورد نرم ­افزار قرائت کنتورهای اندازه‌گیری محقق و امکان هرگونه توسعه، ارتقا و پشتیبانی از نرم‌افزار مذکور بدون وابستگی به کشورهای خارجی فراهم شده است.

گفتنی است، این نرم ­افزار دارای قابلیت­‌هایی از جمله مدیریت قرائت همزمان پارامترهای لحظه‌­ای و لودپروفایل کنتور، تعریف گروه‌های مختلف قرائت، تعیین تعداد تلاش‌های قرائت و ... است.

کد خبر: ۹۸٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha