۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
معادن ناایمن در گیلان تعیین تکلیف می شود
رئیس صمت گیلان:

معادن ناایمن در گیلان تعیین تکلیف می شود

رشد- رئیس صمت گیلان با بیان اینکه رعایت نکردن اصول فنی در معادن سبب سلب صلاحیت معدنکاران می شود، گفت: معادن ناایمن تعیین تکلیف می شود.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه شورای معادن گیلان با بیان اینکه بهره‌برداری اصولی و فنی از مواد معدنی باید اولویت اول بهره برداران معادن باشد، اظهار کرد: عدم رعایت اصول فنی در معادن باعث سلب صلاحیت معدن‌کار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی معدن توسط مسئولان فنی حسب قانون بر معادن نظارت خواهند داشت، افزود: این موضوع نافع مسئولیت حفاظت فنی و برداشت اصولی بهره‌برداران معادن نخواهد بود و همواره باید به طور دقیق روند فنی برداشت مواد معدنی را رعایت و به سازمان گزارش کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر انجام وظایف نظارتی سازمان نظام مهندسی معدن بر معادن استان گیلان، بیان کرد: نظام مهندسی معدن همچون نظام مهندسی ساختمان بایستی به تکالیف خود به طور کامل عمل کند تا شاهد مخاطرات در فعالیت‌های معدنی نباشیم.

دلق پوش با اشاره به این‌که که در گذشته مجوزهایی صادر شده که مبانی علمی و فنی نداشته است، تصریح کرد: بازنگری و رصد فعالیت‌های برخی از معادن نشانگر این است که صدور برخی از آنها بر مبنای سهل‌الوصول بودن و تشخیص ظاهری بوده و نکات فنی و اصول علمی به نحو مطلوب در آنها دیده نشده است که در برخی از آنها شاهد خسارات هستیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر ساماندهی و سلب صلاحیت برخی از معادن مشکل‌دار و راکد یکی از اولویت‌های سازمان صمت گیلان بوده، افزود: در صدور مجوزهای جدید بیشترین حساسیت را داریم و برای صدور مجوز از ۱۵ مرجع رسمی و دستگاه مرتبط استعلام به عمل می آوریم و بعد از آن برای بهره‌بردار اجازه فعالیت صادر می‌شود.

کد خبر: ۹۸٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha