۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
تولید ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در نیروگاه شهیدرجایی قزوین
برای مقابله با کرونا انجام شد؛

تولید ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در نیروگاه شهیدرجایی قزوین

قزوین - نیروگاه شهید رجایی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، با تولید ۵۰۰ هزار لیتر آب ژاول، به کمک نهادهای استان قزوین می رود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی قزوین، علی فرهور ، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین  در تشریح اقدامات پیشگیرانه این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با شیوع این ویروس در کشور، این نیروگاه با استفاده از ظرفیت داخلی خود و با اولویت بخشیدن به تولید محلول ضدعفونی کننده، به تهیه ۵۰۰ هزار لیتر آب ژاول برای تحویل به سازمان ها، ارگان ها، اداره ها و بیمارستان ها می پردازد.

وی افزود: بر اساس درخواست  فرمانداری شهرستان آبیک روزانه، ۱۰ هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی کردن سطح شهر تحویل این نهاد شود.

فرهور ادامه داد: همچنین نهادهایی که به طور مستقیم در مقابله با ویروس کرونا فعالیت دارند، براساس درخواست های اعلامی، نسبت به دریافت آب ژاول از نیروگاه اقدام کرده اند که تاکنون مقادیری به مدیرت بحران و هلال احمر استان قزوین، کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک، ستاد نیروهای مسلح استان، پادگان شهدای جواد نیا، بیمارستان های رازی و بوعلی شهرستان قزوین و شهرداری شهرستان آبیک تحویل شده است. 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قزوین، این نیروگاه آمادگی دارد تا با تولید بیشتر آب ژاول، نیاز استان را به این محلول ضدعفونی کننده تامین نماید که برای این منظور، کارکنان نیروگاه به طور شبانه روز، فعالیت دارند.

فرهور با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در نیروگاه گفت: علاوه بر فعالیت در تامین محلول ضدعفونی کننده برای استفاده در استان قزوین، اقدامات مهمی هم در نیروگاه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است که توصیه به کاهش سطح تماس افراد با یکدیگر، استفاده از کارت های مغناطیسی به جای ثبت اثر انگشت در هنگام تردد به شرکت و یا دریافت غذا، همچنین ضدعفونی کردن روزانه ی اتاق ها، سرویس های بهداشتی، سرویس های ایاب و ذهاب، کانتین های غذاخوری و ...، به همراه پایش سلامت کارکنان به طور روزانه، از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در این خصوص است.

مدیرعامل نیروگاه در ادامه به نقش حیاتی این نیروگاه در تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان ها برای تداوم فعالیت تجهیزات پزشکی و فرآیند درمان و بهبود بیماران اشاره کرد و از متخصصان شاغل در نیروگاه ها به عنوان پشتیبانان پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا یاد کرد.

وی ادامه داد: تمهیداتی که برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته ایم، تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت و امیداریم که با یاری پزشکان، پرستاران و کارکنان حوزه بهداشت و همراهی شهروندان گرامی در رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه، بتوانیم بر این شرایط فائق آییم.

تولید محلول های ضدعفونی کننده از سوی نیروگاه شهید رجایی، تنها به منظور مشارکت در مقابله با ویروس کرونا و کمک به شهروندان انجام شده و کاملا غیرانتفاعی است.

کد خبر: ۹٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha