۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
 رعایت الگوی مصرف برق توسط ۸۲ درصد مردم

رعایت الگوی مصرف برق توسط ۸۲ درصد مردم

یوسفی، معاون دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر از مصرف بهینه‌ برق ۸۲ درصد مردم خبر داد و عمده‌ خاموشی‌های حال حاضر را به دلیل حوادث و خرابی سیستم‌های توزیعی عنوان کرد.

به گزارش بازار، شقایق یوسفی، با بیان اینکه امروزه مشترکین خانگی باید تجهیزات اضافی خود را از برق شهری جدا کرده و تنها به خاموشی لامپ مبادرت نکنند، گفت: مردم با مشاهده قبض برق، الگوی مصرف در منطقه محل سکونت خود را به دست می آورند که اگر مصرف آن ها از الگو بالاتر باشد، با افزایش نرخ رو به رو خواهند شد.

وی ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ را اوج مصرف بار برشمرد و افزود: از مردم درخواست می کنیم از تجهیزات برقی اضافی که می توان از آن صرف نظر کرد، استفاده نکنند.

یوسفی با بیان اینکه درصد قابل توجه مشترکین مصارفِ برق متعارف دارند و بر اساس الگوی تعیین شده پیش می روند، افزود: ۸۲ درصد مشترکین مصارفی زیر حد تعیین شده دارند و این نکته جای تشکر و سپاسگزاری از مردم دارد.

وی در عین حال شرایط بحرانی تابستان را به دلیلِ کارکردهای شبکه توزیع برق در دمای بالا عنوان کرد و گفت: در این ایام تامین برق باید با بار زیاد صورت گیرد و لذا حوادثی بروز کرده و منجر به خاموشی می شود و از طرفی به دلیل کمبودِ تولید مجبور به خاموشی دادن هستیم تا شبکه وارد مدار نامتعادل نشود.

یوسفی از کاهش محسوس خاموشی های خانگی درپی همکاریِ صنایع خبر داد و افزود: اگر خاموشی اتفاق می افتد، عمدتا به دلیل بروز حوادث است.

وی همچنین در خصوص نقش وسایل سرمایشی در افزایش مصرفِ بار گفت: از کولرهای گازی باید در رنج دمای ۲۵ درجه به عنوان دمای آسایش استفاده شود چون در هرجه می تواند ۳ تا ۵ درصد مصرف برق این کولرها را افزایش دهد.

یوسفی مصرفِ بهینه در کولرهای آبی را نیز، انتخاب دور کند دانست و افزود: کولرها حتما باید زیر سایه بان قرار گیرند.

معاون دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر همچنین قرارگیری کولرهای گازی در سایه را موجب افزایش راندمان این دستگاه های برقی عنوان کرد.

کد خبر: ۹۸٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha