۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
چگونه نهاده مورد نیاز پرورش دهندگان دام و طیور تامین می شود؟
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد

چگونه نهاده مورد نیاز پرورش دهندگان دام و طیور تامین می شود؟

افزایش ظرفیت تولید روغن می‌تواند کشور را تبدیل به یکی از صادرکنندگان روغن خوراکی در جهان کند و از سوی دیگر کنجاله حاصل شده از روغنکشی نیز صرف خوراک دام و طیور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل عدم استفاده بهینه از ظرفیت روغنکشی در کشور، گفت: احداث و بهره برداری از کارخانه‌های روغنکشی ظرفیت تولید روغن در کشور را به ۶ میلیون تن در سال افزایش داده است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز کشور به روغن ۲ میلیون تن در سال است، ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید روغن می‌تواند کشور را تبدیل به یکی از صادرکنندگان روغن خوراکی در جهان تبدیل کند و از سوی دیگر کنجاله حاصل شده از روغنکشی نیز صرف خوراک دام و طیور شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به حوزه واردات دانه‌های روغنی به جای واردات کنجاله و صادرات روغن خوراکی ورود کنیم زیرا موجب ارز آوری و اشتغالزایی بسیار زیادی، عنوان کرد: واردات دانه‌های روغنی تامین پایدار نهاده مورد نیاز پرورش دهندگان دام و طیور را به همراه دارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی علاوه بر تامین پایدار، قیمت نهاده را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، گفت: باید واردکنندگان را به سمت واردات دانه‌های روغنی به جای واردات کنجاله هدایت کنیم.

کد خبر: ۹۸٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha