۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
رفع چالش ارزش پایه پولی؛ نخستین اقدام دولت سیزدهم برای افزایش قدرت اقتصادی
نماینده مردم تهران در مجلس با بازار مطرح کرد:

رفع چالش ارزش پایه پولی؛ نخستین اقدام دولت سیزدهم برای افزایش قدرت اقتصادی

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است با کنترل و ایجاد ثبات و افزایش ارزش پایه پولی زمینه بازگشت قدرت اقتصادی به مردم فراهم می شود که دولت سیزدهم باید این مهم را مدنظر قرار دهد.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از مهمترین چالش های اقتصادی دولت آینده، گفت: مهمترین چالش و ضروری ترین اقدام اقتصادی در کشور توجه به پایه پولی و حفظ ارزش آن است.

این نماینده مجلس ادامه داد: دلیل این مسئله این است که ما با کنترل و ایجاد ثبات و افزایش ارزش پایه پولی زمینه بازگشت قدرت اقتصادی به مردم را فراهم می کنیم.

وی بیان داشت: همچنین در پی افزایش ارزش پایه پولی می توانیم ثبات در سرمایه گذاری اقتصادی را فراهم کنیم .همچنین پیرو این رویکرد می توانیم زمینه بازدهی و سود بهتر سرمایه گذاری اقتصادی مردم را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم و دقیق تر این است که مابه جای اینکه در راستای ارتقای معیشت مردم به سمت افزایش یارانه ها برویم ، می توانیم با ثبات در پایه پولی اولین خدمت را به مردم انجام دهیم تا به نوعی ارزش پولی که در جیب مردن است افزایش پیدا کند.

وی با بیان ما نباید خودمان را در چارچوب تحریم ها محصور کنیم ، بیان داشت : متاسفانه این دولت به هر دلیلی، اراده افزایش فروش محصولات نفتی و پتروشیمی را نداشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از میادین مشترکمان به سرعت استفاده کنیم ، بیان داشت: عدم النفع  برداش ما از میادین مشترکمان در زمان آقای زنگنه هزار هزار میلیارد تومان است و این عدد عدد بالایی است و نشان می دهد که اگر این منابع به کشور باز می گشت می توانست پایه پولی کشور را ارتقا دهد.

خضریان با لیان اینکه ما باید از ظرفیت های داخلی به درستی استفاده کنیم ، بیان داشت: به عنوان مثال معاون وزارت صمت پیش تر اعلام کرده بود که ما با همین ظرفیت های موجود می توانیم صد میلیارد دلار به کشورهای همسایه صادرات داشته باشم در صورتی که سهم ما از این بازار حدود ۲۰ الی ۲۵ میلیارد دلار است و این نشان می دهد ما می توانیم نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار در سال به در آمد ارزی کشور اضافه کنیم که این مسئله هیچ ارتباطی با "اف ای تی اف" و تحریم ها  ندارد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اعتقاد بنده برخی رویکردها تنها بهانه جویی بوده و عده ای کشور را معطل این موًضوعات مختلف کرده اند.

کد خبر: ۹۸٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha