۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
قیمت فروش کولرگازی جنرال ایستاده

قیمت فروش کولرگازی جنرال ایستاده

مقاله امروز ما پیرامون فروش کولرگازی اینورتر و مشخصات آن می باشد. اینکه این کولرها چه هستند، چه تکنولوژی دارند و برای خرید آنها باید به چه مواردی توجه داشته باشیم.

به گزارش بازار، مهمترین وسیله خانگی در تابستان، کولرها هستند. وسایل سرمایشی که بدون آنها تصور گذراندن یک روز هم ممکن نیست. کولرها چه آبی و چه گازی، باید پارامترها و مشخصاتی داشته باشند که بتوانند در محیط مورد نظر به خوبی کار خود را انجام دهند و بیشترین عملکرد را داشته باشند.

مقاله امروز ما پیرامون فروش کولرگازی اینورتر و مشخصات آن می باشد. اینکه این کولرها چه هستند، چه تکنولوژی دارند، برای خرید آنها باید به چه مواردی توجه داشته باشیم و دست آخر هم در رابطه با یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کولرگازی یعنی جنرال با یکدیگر صحبت خواهیم کرد.

کولرهای گازی و آنچه که باید راجع به آنها دانست

کولرهای گازی وسایلی سرمایشی هستند که با کمک عملیات تبرید می توانند گرمای اتاق را گرفته و به خارج از محیط انتقال دهند و در نتیجه دمای محیط را کاهش دهند. البته بعضی از این وسایل می توانند سیکل معکوسی را هم انجام داده و با انتقال گرما به داخل محیط؛ آنجا را گرم کنند. (به عبارتی می توانند دو منظوره باشند. هم سرمایشی در تابستانها و هم گرمایشی در زمستانها)

کولر گازی در سال ۱۹۰۲ اختراع شد و شخصی به نام کریر اولین سیستم تهویه مطبوع خود را به ثبت رساند. البته اولین مورد این سیستم تهویه در فضای صنعتی برای کنترل رطوبت و حرارت به کار گرفته شد.

به همین ترتیب اولین مشتری این سیستم کارخانه نساجی در ژاپن بود. به مرور استقبال از این تکنولوژی افزایش پیدا کرده و آن را راهی منازل مسکونی نیز کرد.

اگر بخواهیم وظایف یک سیستم تهویه مطبوع را فهرست وار توضیح دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

۱) کم کردن دمای محیط و در حقیقت کنترل کردن دما

۲) میزان سرعت و دمیدن هوا در این سیستم تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

۳) میزان رطوبت محیط هم قابل کنترل خواهد شد.

۴) ورود هوای تازه عاری از گردوغبار و آلاینده ها به محیط

امروزه سیستم های خنک کننده و در کل همان کولرهای گازی دارای تکنولوژی های پیشرفته تری شده اند که می توان از جمله به وجود اینورتر در آنها اشاره کرد. اینکه این تکنولوژی چیست و چه تفاوتی با نسل گذشته خود دارد و اینکه خرید و فروش کولرگازی اینورتر چقدر می تواند ما را در کنترل مصرف انرژی کمک نماید، همگی بحث های بخش های بعدی ماست.

قیمت فروش کولرگازی جنرال ایستاده

کولرهای گازی چگونه کار می کنند و از چه بخش های تشکیل شده اند؟

بهتر است قبل از اینکه به سیستم کولرهای اینورتر بپردازیم، با چگونگی کار کردن کولرهای گازی کاملا آشنا شویم. ابتدا باید با قطعات و اجزای داخلی یک کولر گازی آشنا شویم.

هر کولرگازی از ۲ بخش کلی که برای ما قابل دیدن است، درست شده است. این بخش ها شامل :

پنل خارجی: کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط یا لوله مویین، فن

پنل داخلی : فنی که سبب خنک کنندگی شده، اواپراتور، لوله تخلیه، فیلتر هوا و دریچه

وقتی نام کولرهای گازی به میان می آید سیستم (مبرد) هم زیاد شنیده می شود. حال این سیستم مبرد یا تبرید چیست؟

مبرد یعنی ترکیبی مایع یا گازی شکل که می تواند گرمای محیط را جذب خود کرده و به کمک اجزای دیگر کولرگازی، دمای محیط را پایین آورده و آن را خنک سازد.

حال که با اجزای داخلی و خارجی یک کولر گازی آشنا شدیم باید چگونگی خنک کردن محیط با کمک این اجزا را هم بدانیم.

درون کمپرسور کولر؛ ترکیب مبرد یا همان گاز مبرد وجود دارد که درون کمپرسور این گاز متراکم شده و با فشار زیادی به سمت کندانسور پیش می رود. درون کندانسور گرمای خود را از دست داده و از حالت گاز به مایع تبدیل می شود.

این مایع از داخل کندانسور وارد شیر انبساط (لوله مویین) شده و در همین حین ترکیبی دو فازی(مایع-گازی) پیدا می کند و از این قسمت روانه ورودی اواپراتور می شود.

در اواپراتور دوباره این ترکیب دو فازی تبخیر شده و به گاز تبدیل شده و سرمای حاصل از این فرایند را به سیم پیچ های اواپراتور منتقل می کند.

حال با کمک فن پنل داخلی کولر؛ هوای گرم اتاق وارد کولر شده و بعد از برخورد با سیم پیچ های اواپراتور، خنک و سرد شده و از مسیر دیگر وارد اتاق می شود.

گاز مبرد که در داخل اواپراتور در آخرین مرحله تبخیر شده بود؛ دوباره از طریق کمپرسور مکیده شده و این سیکل ادامه پیدا می کند و به این ترتیب هوای محیط خنک می شود.

قیمت فروش کولرگازی جنرال ایستاده

چند نوع کولرگازی وجود دارد؟

کولرهای گازی در چند مدل ساخته می شوند:

. کولرهای گازی یک تکه (پنجره ای)

. کولرهای گازی دو تکه (اسپلیت)

. کولرهای گازی پرتابل(قابل حمل و نقل)

.کولرهای ایستاده

. کولرهای گازی سقفی

.کولرهای گازی داکتی(کانالی)

. کولرهای چند شعبه

اما مهمترین و شاید نام آشناترین انواع این کولرها مدل های ایستاده، اسپلیت و یک تکه یا پنجره ای باشد.

مهمترین مزیت اسپلیت های نسل جدید، سیستم اینورتر آنهاست که باعث شده فروش کولرگازی اینورتر با استقبال بالای مشتریان هم روبرو شود.

آشنایی با سیستم اینورتر در کولرهای گازی

یکی از مهمترین و بهترین سیستم های به کار رفته در کولرهای گازی، سیستم اینورتر می باشد. شاید بپرسید چرا؟ مگر این سیستم چه مزیتی نسبت به نسل قدیمی تر کولرهای گازی دارد؟

ساده ترین جواب این سوال این است که با کمک سیستم اینورتر؛ کمپرسور دستگاه مرتبا خاموش و روشن نخواهد شد و این باعث کاهش مصرف انرژی برق و صرفه جویی در هزینه هاست.

میزان کاهش مصرف در این سیتم هم عددی چشمگیر است. چیزی در حدود۶۰ درصد!! پس دلیل استقبال مشتریان و فروشندگان از فروش کولرگازی اینورتر بیجا نیست!

توضیح مفصل تر در رابطه با سیستم اینورتر این است که اینورتر به معنای سیستم دور متغیر است. یعنی وقتی دمای محیط به حد مطلوبی از خنکی رسید، کمپرسور دستگاه خاموش نمی شود بلکه با توجه به میزان رطوبت و دمایی که کاربر تعیین کرده است، سرعت چرخش کمپرسور کاهش پیدا می کند اما متوقف نمی شود و زمانی که دمای محیط بالا رفت، مجددا سرعت کمپرسور هم بالا رفته و سیستم خنک کنندگی دوباره فعالیت خود را آغاز می کند.

در سیستم اینورتر چون کمپرسور مجبور نیست که استارت های اضافه بزند؛ به همین دلیل مصرف برق به طور قابل توجهی کم میشود. زیرا مصرف بالای برق به دلیل همین روشن و خاموش شدن های پی در پی کمپرسور می باشد.

مزیت دیگر کولرهای گازی اینورتر استفاده از گازهای مبردی است که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته و البته راندمان عملکرد بالاتری هم دارند.

ممکن است فروش کولرگازی اینورتر، با قیمت بالاتری همراه باشد اما بهتر است بدانید که این قیمت بالاتر به مرور و با کاهش هزینه های برق مصرفی شما، جبران خواهد شد.

ویژگی های انواع کولرهای یک تکه، دو تکه، ایستاده، پرتابل

در این بخش قرار است ما با ویژگی های کولرهای گازی که بیشترین کاربرد را در محیط های خانگی و اداری دارند؛ بیشتر آشنا شویم.

کولرهای یک تکه یا پنجره ای:

این کولرها حجم و ابعاد به نسبت کمتری داشته و تمام قطعات و اجزای کولر درون یک محفظه قرار گرفته است. این نوع کولرها را می توان به دلیل حجم کمی که دارند به سادگی در زیر پنجره یا سکوی مورد نظر خود نصب نمایید.

قسمت جلویی این کولرها، هوای خنک را داخل محیط وارد می کند و قسمت عقبی هم هوای گرم محیط را خارج می کند. در نسل اولیه این کولرهای گازی، دما را باید به شکل دستی تنظیم می کردید اما در نسل جدیدتر با کمک ریموت کنترل و صفحه لمسی می توان این کار را انجام داد.

البته این نوع از کولرها هم سروصدای زیادی دارند و هم مصرف برق بالا!!

کولرهای دو تکه یا اسپلیت:

به طور قطع شما هم با این نوع کولرهای گازی بیشتر آشنایی دارید. کولرهایی که در مدتی بسیار کوتاه می توانند دما و رطوبت محیط را به حد مطلوب شما برسانند.

اسپلیت ها دو تکه هستند. پنل داخلی(شامل اواپراتور و فیلتر هوا) که در داخل محیط خانه یا اداره نصب می شود و پنل خارجی(شامل کمپرسور؛ کندانسور و لوله مویین) که در بیرون از محیط مثلا بیرون از پنجره قابل نصب است.

این دوتکه توسط دو لوله مسی به هم متصل می شوند که یکی وظیفه انتقال هوای گرم به بیرون و دیگری وظیفه انتقال هوای خنک به داخل را بر عهده دارند.

اسپلیت های نسل جدید دارای سیستم اینورتر می باشند و فروش کولرگازی اینورتر مدل اسپلیت بسیار بیشتر از مدل های دیگر کولرهای گازی است.

علاوه بر وجود سیستم اینورتر که باعث کاهش هزینه های مصرفی برق می شود این اسپلیت ها دارای کمترین سروصدا می باشند. حجم خنک کنندگی این وسیله سرمایشی بستگی به مساحت فضایی که قرار است خنک شود، دارد. یعنی با توجه به ابعاد محیط می توانید از اسپلیت های با قدرت موتور مخصوص همان مساحت استفاده نمایید.

اگر انتخاب اسپلیت خود را براساس متراژ و مساحت قرار دهید، به این ترتیب فضای شما خنکی مطلوبی را تجربه خواهد کرد. نه کمتر و نه بیشتر.

کولرهای گازی پرتابل با قابلیت جا به جایی :

این نوع از کولرها هم ابعاد جمع و جور و کمی دارند و یک تکه هستند و قابلیت حمل و نقل را دارند به همین دلیل به شکل ثابت نصب نمی شوند و به کمک لوله پلاستیکی که در پشت آنها استفاده شده است، گرمای محیط را دفع می کنند. البته قدرت خنک کنندگی این کولرها به مراتب کمتر از دو مدل قبلی است و به بیشتر برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. البته کم سروصدا بودن و خنک کنندگی مطلوب در همان فضای کوچک؛ از مزیت های این نوع از کولرهای گازی است.

کولرهای گازی ایستاده:

شما این نوع از کولرها را حتما در محیط های تجاری مانند فروشگاههای زنجیره ای، داروخانه ها و بیمارستانها، ادارات و سالن ها و...دیده اید.

این کولرها قابلیت جا به جایی ندارند و باید در موقعیتی خاص نصب شوند. آنها هم مانند اسپلیت ها دو تکه بوده و دارای پنل داخلی و خارجی می باشند. معمولا این کولرها دارای مصرف پایین برق، حجم و ظرفیت بالای خنک کنندگی و قابلیت رطوبت زدایی را دارند.

قیمت کولر گازی ایستاده به مراتب بالاتر از کولرهای دیگر بوده و البته برندهای معتبری هم در بازار از این نوع کولرها وجود دارد. مانند برند جنرال.

               

قیمت فروش کولرگازی جنرال ایستاده

           

برندهای معتبری که به تولید و فروش کولرگازی اینورتر مشغول اند

در دنیای تولیدات لوازم الکترونیکی، برندهای زیادی وجود دارند که در کنار تولیدات دیگر خود به تولید سیستم های سرمایشی مانند کولرگازی می پردازند. برندهای همچون سامسونگ، ال جی، جنرال، گری، بوش، تراست و...

کولرگازی جنرال، یکی از بهترین و معتبرترین این برندهاست. برند جنرال تولید توشیبا بوده و در چین مونتاژ می شود. محصولات جنرال با نام سوپر جنرال هم شناخته می شوند.

برند جنرال، تولید کولرهای گازی ایستاده و اسپلیت را انجام می دهد و کولرهای تولیدی این برند، دارای ظرفیت های مختلف و بالایی است. از ۱۲۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰. مدل های مختلفی در این برند تولید شده است اما بیشترین مورد مصرفی اسپلیت طرح لبخند می باشد که بیشتر مصرف خانگی دارد. از ویژگی های این مدل برند جنرال، گرید انرژی بالا، مصرف بهینه، عملکرد خوب و بالا، و قیمت مناسب است.

ویژگی های کولرگازی جنرال

. تایمر حالت خواب

. قابلیت تنظیم شبکه

. دکمه اشاره

. دارای فیلتر تصفیه هوا

. قابلیت تنظیم سرعت فن

. قدرت پرتاب باد بالا و چند جهته

. قابلیت تنظیم مود(حالت) بسته به شرایط آب و هوایی گرم و سرد و شرجی

قیمت کولر گازی ایستاده برند جنرال را می توانید از فروشگاه ما که در آن عرضه و فروش کولرگازی اینورتر (برندهای مختلف) وجود دارد، ببینید و با اطمینان خاطر اقدام به خرید نمایید.

شما می توانید قیمت کولرگازی جنرال در هر نوع مدل را از فروشگاه ما بخواهید. مدل های ایستاده و اسپلیت بیشترین بازدید و تقاضا را در فروشگاه آنلاین ما دارند. بهتر است شما هم اگر قصد خرید کولر گازی دارید و به مراکز فروش کولرگازی اینورتر زیادی سر زده اید، فرصتی را هم برای بازدید از مدل های مختلف کولر گازی در فروشگاه ما بگذارید.

به طور کلی قیمت کولرگازی جنرال نسبت به بقیه برندها ارزانتر و به صرفه تر می باشد. البته لازم به ذکر است که بسیاری از مدل های کولر گازی جنرال، سیستم گرمایشی هم دارند. به همین دلیل فروش کولرگازی اینورتر برند جنرال، بازار فروش بالایی را از آن خود کرده است.

جهت استعلام قیمت فروش کولرگازی جنرال ایستاده به نشانی https://coolergazy.com مراجعه نمایید.

کد خبر: ۹۸٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha