۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
«کووبرکت» یک ماه دیگر به تولید انبوه می رسد/ توزیع توسط وزارت بهداشت
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با بازار:

«کووبرکت» یک ماه دیگر به تولید انبوه می رسد/ توزیع توسط وزارت بهداشت

اصفهان- محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: واکسن «کووبرکت» تا یک ماه آینده به تولید انبوه می رسد اما توزیع این واکسن برعهده وزارت بهداشت است.

مینو محرز در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارخانه اصلی واکسن سازی «کووبرکت» به زودی راه اندازی می شود که یکی از افتخارات ملی در حوزه واکسن سازی محسوب می شود و پس از آن شاهد تولید انبوه این واکسن خواهیم بود.

وی افزود: تولیدات واکسن سازی کوبرکت به وزارت بهداشت تحویل داده می شود و آنها درباره نحوه توزیع این واکسن در استان‌ها تصمیم می گیرند؛ بر این اساس واکسن چه زمانی به اصفهان برسد برعهده تصمیم وزارت بهداشت است.

روند واکسن سازی درکشور با وجود کارشکنی‌های عدیده مایه مباهات است
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا روند واکسن سازی در کشور را  با وجود  تحریم و کارشکنی های عدیده مایه مباهات دانست و گفت: اگر تولید واکسن در کشور ما با تاخیر همراه شده است به خاطر کمبود تکنولوژی بوده است و گرنه توان و تخصص جوانان ایرانی مایه افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه  اپیدمی کرونا باعث شد تا بتوانیم صنعت واکسن سازی در کشور را توسعه دهیم، گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده به تولید انبوه واکسن کوبرکت دست یابیم.

کد خبر: ۹۸٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha