۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
۲.۸ میلیارد دلار کالا از قصرشیرین به عراق صادر شد
فرماندار قصرشیرین:

۲.۸ میلیارد دلار کالا از قصرشیرین به عراق صادر شد

کرمانشاه - فرماندار قصرشیرین گفت: دو میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۹۲۹ هزار دلار کالا از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه از مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قصرشیرین، مرادعلی تاتار اظهار داشت: دو میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۹۲۹ هزار دلار کالا از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه از مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان به عراق صادر شده که وزن کالاهای صادرشده در این مدت را سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۵۶۷ هزار کیلوگرم بیان کرد.

وی اظهار داشت: از مرزهای پرویزخان و خسروی، سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار صادر شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: از مجموع صادرات انجام شده از مرزهای این شهرستان دو میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۲۷۵ هزار دلار کالا به ارزش وزنی دو میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۴۰۳ هزار کیلوگرم از مرز رسمی پرویزخان و مابقی از طریق مرز خسروی به عراق صادر شده است.

تاتار اضافه کرد: همچنین  امسال تا پایان آذرماه، ۴۵۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۲۴۳ کیلوگرم گاز به ارزش یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۲۵۲ دلار از نفت شهر این شهرستان به عراق صادر شده است.

مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

کد خبر: ۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha