۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
صادرات فرش دستباف در زنجان ۹۲ هزار دلار ارز آوری به همراه داشت
رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان:

صادرات فرش دستباف در زنجان ۹۲ هزار دلار ارز آوری به همراه داشت

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: طی سه ماه سالجاری ۹۱ تخته فرش دستباف از استان صادر شده و این میزان صادرات بیش از ۹۲ هزار دلار ارز آوری به همراه داشته است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه  زنجان در تولید فرش دستباف در سطح کشور جایگاه بسیار خوبی دارد،گفت: این استان ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد.

وی با بیان اینکه طی سه ماه سالجاری ۹۱ تخته فرش دستباف از استان زنجان صادر شده است،اظهار کرد: این میزان صادرات بیش از ۹۲ هزار دلار برای استان ارز آوری به همراه داشته است. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه ارزش صادرات فرش دستباف استان سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار است،گفت: در استان فرش بدگینه ثبت داخلی شده و ثبت جهانی آن هم در سال جاری محقق می شود. 

جعفری با بیان اینکه ۶۰ درصد از قالیبافان زنجانی در تولید فرش پشمی فعالیت می کنند،تاکید کرد: در روستاهای  زنجان و ماهنشان مردم بیشتر در حوزه تولید فرش پشمی فعالیت می کنند. 

وی با بیان اینکه در سال حدود ۱۳۰ هزار متر مربع فرش توسط قالی بافان استان بافته می شود،ابراز کرد: تولید این میزان فرش بسیار سخت است و در این میان می طلبد مسئولین در سازمان صنعت،معدن و تجارت و سازمان تامین اجتماعی استان برای بیمه کردن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان گفت: قالی باف شغل بسیار سختی است و بیماری های ریوی و کمر درد برای قالی بافان را به دنبال دارد و می طلبد به بیمه قالی بافان توجه ویژه شود.

کد خبر: ۹۸٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha