۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
تولید محلول ضد عفونی کننده غیرسمی و بدون الکل در قم
توسط یک شرکت دانش بنیان انجام شد؛

تولید محلول ضد عفونی کننده غیرسمی و بدون الکل در قم

قم - مدیر یک واحد فناور دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری قم از تولید یک محلول ضد عفونی کننده بدون نیاز به مواد زیرساختی الکل و غیر سمی خبر داد.

حسین دانش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح تولید فناورانه محلول‌های ضد عفونی کننده از سه سال گذشته کلید خورده است، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر توانستیم تمام مجوزها و گواهی‌های لازم را از سازمان غذا دارو و صمت اخذ کرده و در سال جاری خط تولید را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه این محلول‌های تولیدی از قدرت جذب و از بین برندگی ویژه‌ای برخورد است، گفت: موادی که برای ساخت این محلول به کار بردیم هرنوع میکروب و ویروس را در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت ترین و کم آسیب ترین روش از بین می‌برد.

این عضو شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان قم با تأکید بر اینکه محلول ابداعی این شرکت دانش بنیان غیر سمی است، گفت: چون در ترکیب این محلول از الکل صنعتی استفاده نمی‌شود محلول سمی نیست و حتی مدعی هستیم که اگر مقدار کمی از آن خورده شود به بدن آسیب نمی‌زند.

وی افزود: به دلیل انحصاری و ابداعی بودن محلول نمی‌توانیم جزئیاتی از ترکیب و فرمول محلول منتشر کنیم اما همین که توانستیم مجوزهای بهداشتی و صنعتی را دریافت کنیم و به مرحله تولید و عرضه برسیم نشانگر صحت و سلامت محلول ماست.

امکان صادرات محصول

دانش با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نیاز مردم شبانه روز این محلول را تولید و عرضه می‌کنیم، گفت: با اینکه خط تولید خود را در سال جاری فعال کرده‌ایم اما در حال حاضر روزانه ۵ هزار لیتر از این محلول را تولید و تحت نظارت سازمان غذا دارو روانه بازار می‌کنیم.

وی از امکان صادرات این محلول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: واحد تولیدی سلامت افشان پاک تک به عنوان یکی از واحدهای صنعتی مجموعه دانش بنیان فعالیت می‌کند و از سال آینده برنامه صادرات محلول را به کشورهای دیگر کلید خواهیم زد.

این کارآفرین قمی گفت: تمام تلاش خود را برای تأمین نیاز مردم به مواد ضد عفونی کننده به کار برده‌ایم و امیدوارم اوضاع هرچه زودتر به حالت عادی و خالی از گرفتارهای کنونی برگردد.

کد خبر: ۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha