۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
۹۰ درصد ماهیان خزری کوچ رود هستند/ اجرای طرح حفاظت
مدیرکل شیلات مازندران:

۹۰ درصد ماهیان خزری کوچ رود هستند/ اجرای طرح حفاظت

نوشهر - مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اجرای طرح تکثیر بچه ماهی به صورت مصنوعی در استان گفت: ۹۰ درصد آبزیان دریای خزر از نوع کوچ رود هستند و برای صیانت از آنان در فصل تخم ریزی طرح های حفاظت اجرا می شود.

ولی اله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار بازار زمان فصل صید ماهیان استخوانی را تا ۱۵ فروردین ماه اعلام کرد و گفت: از هم اکنون طرح حفاظت از مهاجرت ماهیان مولد به مناطق بالادست و رودخانه در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود سه هزار تن انواعع ماهیان استخوانی در استان صید شده است، افزود: سالانه حدود چهار هزار تن ماهیان استخوانی توسط بیش از چهار هزار و ۲۰۰ صیاد در ۵۴ تعاونی صید و پره استان صید می شود که ارزش آن بیش از چهار هزار میلیارد ریال است.

وی تکثیربچه ماهی ماهی به صورت مصنوعی را از جمله پروژه های برای حفظ گونه های آبزیان بیان کرد و گفت: این پروژه در مراکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شیلات اجرا می شود.

محمدزاده به نقش صید و صیادی در تامین پروتئین مورد نیاز جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به کوچ رود بودن ۹۰ درصد آبزیان طرح حفاظت از مهاجرت ماهیان مولد به مناطق بالادست در استان اجرا شده است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: در حال حاضر با کمک و مشارکت مردم منطقه حفاظت از مهاجرت ماهیان درسه رودخانه شیلاتی استان از جمله خیرود نوشهر اجرا شده است.

کد خبر: ۹٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha