۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
در شرایط فعلی خاموشی نداریم!
وزیر نیرو:

در شرایط فعلی خاموشی نداریم!

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: همه نیروگاه‌ها در مدار هستند و با ظرفیت کامل برق تولید می‌کنند و در شرایط فعلی خاموشی نداریم.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان گفت: نیاز مصرف روز پنجشنبه برق بیش از ۶۳ هزار و ۹۹۹ مگاوات بود، اوج بار روز چهارشنبه ۶۵ هزارمگاوات و در روز سه شنبه ۶۶ هزار مگاوات بود و پنجشنبه هفته گذشته اوج بار شبکه حدود ۶۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات بود که ۴۰ درصد آن را دستگاه‌های سرمایشی استفاده کردند.

اردکانیان گفت: گاهی اتفاق‌های پراکنده که در کشور رخ می‌دهد موجب قطعی برق است، یکی از آن‌ها در منطقه تهرانپارس تهران رخ داد که بر اثر آن یکی از ترانسفورموتورهای ۴۰۰ کیلووات دچار حریق و موجب خاموشی شد و نیروهای وزارت نیرو برای رفع مشکل بلافاصله وارد عمل شدند.

وزیر نیرو با بیان این که در شرایط فعلی خاموشی نداریم، گفت: با رخدادهای غیرقابل پیش بینی مواجه شدیم، بطور مثال از اواخر خرداد تا اواسط تیر، نیروگاه اتمی بوشهر از مدار خارج شد و هر روز ۲۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی را از دست دادیم.

اردکانیان گفت: در مدتی که فعالیت نیروگاه بوشهر متوقف شده بود، روزانه ۲۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی از دسترس خارج می‌شد، اما با تلاش دست اندرکاران سازمان انرژی اتمی، این نیروگاه به مدار تولید بازگشت.

وزیر نیرو گفت: همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق باعث کاهش بار مصرفی شد و فشار زیادی از شبکه برداشته گردید.

او گفت: صنایعی که در این مدت انرژی مصرف نکنند، در آینده به همین اندازه، برق رایگان دریافت خواهند کرد.

وزیر نیرو در ستاد فرماندهی اوج بار تابستان ۱۴۰۰ هم گفته است: شبکه برق کشور در وضع پایدار است و باید همه تلاشها بر حفظ پایداری شبکه سراسری و کاهش خاموشی‌های بخش خانگی بکار گرفته شود.

کد خبر: ۹۷٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha