۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کارخانه نوآوری البرز راه اندازی می شود/ فعالیت ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور
معاون رئیس جمهور:

کارخانه نوآوری البرز راه اندازی می شود/ فعالیت ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

کرج- معاون رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری البرز در آینده ای نزدیک گفت: البرز در حوزه شرکت های بیوتکنولوژی قطب اصلی کشور است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، سورنا ستاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه در حوزه های خاص مانند نانو، سلول های بنیادی و هوا و فضا پیشرفت بسیار چشمگیری داشته ایم، افزود: تعداد شرکت هایمان از شش هزار عدد عبور کرده است.  

ستاری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان ایرانی با سرعت خوبی در حال توسعه هستند، اظهار کرد: تمرکز اصلی ما طی ٢ الی سه سال گذشته بر روی حل مسایل مردم به خصوص در حوزه های تحریم بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از موارد جدی ما در بخش نهاده های کشاورزی مانند کود و سم است که به طرز قابل توجه ای از خارج کشور وارد می شود که به همین منظور تحول در این بخش توسط شرکت دانش بنیان ایرانی علاوه بر بالا رفتن راندمان تولید در حوزه کشاورزی در بهبود سلامت مردم نیز تاثیر گذار خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک حرکت پیوسته رو به رشد در حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشور شروع شده است، تصریح کرد: در بخش هایی مانند ویروس کرونا از همان روزهای نخست از تجهیزات دارویی گرفته تا کیت های تشخیص توسط شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بهترین شرکت های بیوتکنولوژی در حوزه دارویی، دام، طیور و آبزیان در البرز قرار دارد
ستاری با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری در آینده نزدیک در استان و توسعه چندین پارک خصوصی علم و فناوری اظهار کرد: البرز به خصوص در حوزه شرکت های بیوتکنولوژی قطب اصلی ما است و بهترین شرکت های بیوتکنولوژی در حوزه دارویی، دام، طیور و آبزیان در این استان قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه شرکت های دانش بنیان از ۶ هزار به سمت هشت هزار شرکت در کشور عنوان کرد: بسیاری از این شرکت ها مراحل بلوغ را طی کرده و به شرکت های قابل اطمینانی تبدیل شده اند که می توانند محصولاتشان را به بازار ارایه بدهند.

ستاری با اشاره به نقش حمایت های استاندار البرز  در رشد شرکت های دانش بنیان در البرز گفت: با عزمی که در توسعه این شرکت ها در این استان شروع شده و با حمایت های بیشتر از سوی استاندار و دیگر مسئولان باید همه تلاش کنیم تا اتفاقات بسیار خوبی رخ بدهد.

 ۲۶۳ شرکت دانش بنیان در البرز فعالیت دارند
استاندار البرز نیز در بازدید از شهرک دانش بنیان کاوش و مجموعه دانش بنیان شهید فخری زاده در کرج که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور صورت گرفت، افزود: در استان البرز ۲۶۳ شرکت دانش بنیان فعال، مستقر است.

عزیزالله شهبازی افزود: زیرساخت های لازم برای تولید و فروش محصولات دانش بنیان در البرز فراهم شده از این رو طی چند سال اخیر رشد چشمگیری را در این زمینه شاهد هستیم.

شهبازی گفت: صندوق پژوهش و نوآوری برای اولین بار در البرز آغاز بکار کرد و کارخانه نوآوری استان نیز به عنوان دومین کارخانه نوآوری کشور بزودی فعالیت خود آغاز می کند و در عید غدیر امسال بخشی از آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون شهرک فناوری کاوش نیز بخوبی فعالیت دارد و شرکت های دانش بنیان البرز نیز توجهات ویژه استانی و ملی را دارند، اضافه کرد: امید است محصولات دانش بنیان به بازار های جهانی راه پیدا کنند و شاهد رشد صادرات در این حوزه باشیم.

کد خبر: ۹۷٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha