۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
تشکل های جمهوری آذربایجان از توسعه همکاری صنعتی با ایران استقبال می‌کنند
رئیس کوبیا:

تشکل های جمهوری آذربایجان از توسعه همکاری صنعتی با ایران استقبال می‌کنند

تبریز- رئیس هیأت‌مدیره آژانس توسعه تجارت کوچک و متوسط آذربایجان (کوبیا) از توسعه همکاری‌های صنعتی با ایران و مشارکت در پروژه‌های مربوط به بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی در سفر به باکو در نشستی با هیأت مدیره آژانس توسعه تجارت کوچک و متوسط آذربایجان (KOBIA) ، در خصوص گسترش تجارت دوجانبه و همکاری در زمینه SME با مدیران این آژانس تبادل نظر کردند.

اورخان محمداف در این نشست از فعالیت های KOBIA برای پشتیبانی از کارآفرینان خرد، کوچک و متوسط در آذربایجان خبر داد و گفت: آژانس می‌تواند از سرمایه‌گذاران ایرانی در پروژه‌های مشترک حمایت کند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه تجار آذربایجانی می‌توانند توانمندی‌های تولیدی و صنعتی و فن‌آورانه ایران را در کشورهای CIS معرفی کنند، گفت: روابط تجاری سنتی و خرید و فروش معمولی نمی‌تواند روابط پایدار و محکم برای دو کشور ایجاد کند.

علی جهانگیری همچنین بر امکان سرمایه‌گذاری مشترک بویژه در حوزه صنایع مربوط به مصالح ساختمانی تاکید کرد.

وی با اشاره به تفویض مسئولیت توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان به استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: مشترکات فرهنگی، مبنای تحکیم روابط و همکاری‌های ما با جمهوری آذربایجان است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بازرگانان ایرانی علاقه‌مند به شرکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در جمهوری آذربایجان هستند و ۲ کشور باید تلاش کنند تا همکاری‌های صنعتی و تکنولوژیک با هم داشته باشند.

علی جهانگیری در سفر به باکو که به همراه هیأتی از فعالان اقتصادی استان انجام شد، از تعدادی از واحدهای تولیدی جمهوری آذربایجان بازدید و با فعالان بخش خصوصی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی همچنین در بازدید از پارک فناوری سومگائیت، با توانمندی‌های شرکت‌های آذری در تولید تجهیزات برقی و آبی، محصولات پلیمر، ساخت قطعات فلزی و محصولات ساختمان‌سازی و زمینه‌های مشترک همکاری با این شرکت‌ها آشنا شدند.

در جریان این سفر، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و کنفدراسیون ملی کارآفرینان جمهوری آذربایجان به منظور افزایش تعاملات این ۲ نهاد اقتصادی امضا شد.

کد خبر: ۹۷٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha