۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
شناورهای فاقد هویت ساماندهی می شود
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

شناورهای فاقد هویت ساماندهی می شود

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تدوین راهبردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران از پروژه های مهم سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دریایی است که مقدمات آن در مرکز مطالعات و تحقیقات سازمان بنادر به پایان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در همایش پایان سال مدیران این سازمان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: از پروژه مهم این سازمان در حوزه دریایی، تدوین راهبردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران است که مقدمات آن در مرکز مطالعات و تحقیقات سازمان بنادر انجام شده و امیدواریم به واسطه آن و بر اساس اسناد بالادستی، راهبردهای کلان در تمام حوزه های دریایی را معرفی کنیم.
 
وی افزود: ساماندهی شناور های سنتی و فاقد هویت از دیگر پروژه های سازمان بنادر در سال ۹۹ است که در کمیسیون دولت در حال بررسی و طراحی است.
 
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: بازنگری عمده قراردادهای دریایی در حوزه لایروبی، یدک کشی و راهنمایی از جمله پروژه های سازمان بنادر در سال آینده خواهد بود که بر اساس آسیب شناسی قراردادهای جاری و قردادهای آتی مبتنی بر اسناد بالا دستی، انجام می شود.
 
به گفته اسلامی، سال آینده؛ فرآیند برون سپاری و واگذاری ها در سازمان بنادر و دریانوردی به شکل مطلوب تری اجرا خواهد شد.
 
معاون امور دریایی سازمان بنادر از تشکیل مرکز اضطرار دریایی و مطرح شدن آن در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به مخاطرات تحریم و تزاحمات صورت گرفته از سوی استکبار جهانی برای کشتیرانی های فعال ایرانی، درصدد هستیم تا با تشکیل مرکز اضطرار دریایی، در یک شرایط پایدار پاسخگوی نیازها باشیم.
 
  وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم، انتظار داریم تجهیزات و شناور های مورد نیاز برای پوشش خدمات دریایی، فراهم شود.
 
به گفته معاون امور دریایی، طرح جامع گردشگری و مسافرت های دریایی از دیگر برنامه های است که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است

کد خبر: ۹٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha