اتاق‌های بازرگانی مراحل عضویت خود را در کمیته ایرانی ICC نهایی کنند
در ششمین نشست نمایندگان رابط کمیته ایرانی ICC عنوان شد؛

اتاق‌های بازرگانی مراحل عضویت خود را در کمیته ایرانی ICC نهایی کنند

در ششمین نشست نمایندگان رابط کمیته ایرانی ICC که به‌صورت آنلاین برگزار شد، از اتاق‌های بازرگانی خواسته شد که مراحل عضویت خود در کمیته ایرانی ICC را نهایی کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ششمین نشست نمایندگان رابط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با حضور نمایندگان رابط و مسئولان آموزش بیش از ۳۰ اتاق بازرگانی کشور در تاریخ چهاردهم تیرماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی (ICC)، ضمن تبریک انتخاب اتاق بازرگانی خرم‌آباد به‌عنوان اتاق ماه جولای فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی (WCF) ICC، از حضور فعال و پویای این اتاق در بستر ارتباطی مرتبط قدردانی کرده و سایر اتاق‌های بازرگانی کشور را به عضویت و حضور فعال در این بستر دعوت کرد.

دبیرکل کمیته ایرانی ICC، عضویت در کمیته‌های ملی را شرط لازم به‌منظور بهره‌مندی از برخی خدمات اتاق بازرگانی بین‌المللی خوانده و گفت: بخشی از خدمات اتاق بازرگانی بین‌المللی صرفاً مختص اعضای آن است و در همین راستا به‌منظور بهره‌مندی از خدمات و امکان حضور در رویدادهای بین‌المللی همچون شرکت در رقابت کنگره جهانی اتاق‌های بازرگانی (WCC) ICC، عضویت در ICC که از طریق عضویت در اتاق بازرگانی بین‌المللی است، ضرورت دارد.

او در ادامه، از آن تعداد از اتاق‌های بازرگانی خواست که مراحل عضویت خود در کمیته ایرانی ICC را نهایی کنند.

امکان بهره‌مندی از خدمات آموزشی ارائه‌شده از سوی اتاق بازرگانی بین‌المللی، دیگر موضوعی بود که از سوی دبیرکل مطرح شد. همچنین او، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را در استان‌ها و شهرستان‌ها، خدمتی ویژه برای اتاق‌های بازرگانی و اعضای آن‌ها عنوان کرد و افزود: اتاق‌های بازرگانی کشور می‌توانند براساس نیاز جامعه کسب‌وکار استان، اقدام به اعلام دوره‌های آموزشی موردنظر خود به کمیته ایرانی ICC کنند تا بر اساس اعلام نیاز آن‌ها، این دوره‌ها در محل هر استان یا شهرستان تنظیم و برگزار شود.

همچنین او بر امکان حضور و مشارکت نمایندگان رابط در دوره‌های آموزشی ارائه‌شده در کمیته ایرانی به‌صورت رایگان تأکید کرد و این امر را فرصتی مناسب جهت ارتقای سطح دانش در حوزه تجارت بین‌المللی دانست.

دبیرکل کمیته ایرانی ICC در ادامه، ضمن اشاره به انتخاب علیرضا یاوری (از اتاق تهران) در کارگروه حقوق بشر و کسب‌وکار ICC، این امر را دستاوردی مهم ذکر کرد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد حضور و مشارکت اعضا و نمایندگان سایر اتاق‌های بازرگانی کشور در کارگروه‌های مختلف ICC باشیم.

در ادامه راحله یقینی، مسئول آموزش کمیته ایرانی ICC، به ارائه گزارشی پیرامون دوره‌های آموزشی برگزارشده در سال ۱۴۰۰ من‌جمله ۳۴ دوره دارای اولویت برای فعالان و اعضای اتاق‌های بازرگانی پرداخت که به‌صورت آفلاین در وب‌سایت آکادمی آموزشی کمیته ایرانی ICC قابل‌دسترس است.

او همچنین به خدمات مشورتی ارائه‌شده در «دفتر خدمات مشورتی» کمیته ایرانی ICC در حوزه‌های حقوقی، حمل‌ونقل، گمرکی، بانکی، بیمه و ... اشاره کرد.

سپس فریده تذهیبی، دبیر کمیسیون بانکی کمیته ایرانی ICC که عضویت در کمیسیون بانکی ICC را نیز داراست، به‌طور مشروح در خصوص تاریخچه و اهمیت مقررات و قراردادهای تنظیم‌شده در ICC برای جامعه کسب‌وکار مطالبی گفت و بر ضرورت بهره‌مندی و استفاده از این مقررات که در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های ICC تنظیم‌شده است، تأکید کرده و آن را در راستای استانداردسازی و ایجاد زبانی مشترک برای جامعه کسب‌وکار دنیا دانست و به سؤالات مطروحه پاسخ داد.

پایان این نشست نیز به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و نمایندگان اتاق‌های قم، بوشهر، خرمشهر، قزوین و اهواز مطالبی درباره کمیسیون بانکی و برگزاری دوره‌های بین‌المللی و اعطای گواهینامه، رمزارزها و بهره‌مندی از خدمات اقتصاد دیجیتالی، دریافت تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از منابع و خدمات بانک توسعه اسلامی، صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک توسعه صادرات ایران و در صورت امکان برگزاری جلسه با مسئولان ذی‌ربط، شرکت در رقابت کنگره جهانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، و مسائل آموزشی و برخورداری از خدمات آموزشی کمیته ایرانی، مطرح کردند.

کد خبر: ۹۷٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha