۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
خشکسالی کشت بهاره در خراسان شمالی را ۵ هزار هکتار کاهش داد
معاون جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

خشکسالی کشت بهاره در خراسان شمالی را ۵ هزار هکتار کاهش داد

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به دلیل خشکسالی کشت بهاره در استان پنج هزار هکتار کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدجواد تشکری با بیان اینکه به دلیل خشکسالی، کشت‌های بهاره شامل پیاز و گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، چغندرقند کاهش‌یافته است، اظهار داشت: سطح ابلاغی کشت بهاره برای استان ۲۲ هزار و ۴۷۷ هکتار است که تاکنون ۲۰ هزار ۹۰۰ هکتار زیر کشت رفته و پیش‌بینی می‌شود در کشت دوم نیز هزار هکتار زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۲۷ هزار ۳۰۰ هکتار زیر کشت بهاره رفته بود، گفت: این در حالی است که به سبب خشکسالی این سطح پنج هزار هکتار کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: سطح زیر کشت پیاز هزار ۴۰۰ هکتار، گوجه‌فرنگی هزار ۳۰۰ هکتار و چغندرقند دو هزار ۷۰۰ هکتار در مقایسه با پارسال کاهش‌یافته است، اما سطح زیر کشت پنبه ۵۰۰ هکتار افزایش‌یافته است.

تشکری در ادامه با بیان اینکه ۳۵ هزار هکتار از اراضی دیم و نیمه آبی گندم و جو به دلیل خشکسالی، رهاشده است، افزود: زمانی که اراضی رها می‌شوند احتمال شیوع بیماری و آفت نباتات هم وجود دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود، برای مبارزه با خشکسالی، اعتبار لازم را برای تسهیلات و غرامت بیمه‌ای تأمین کرده‌ایم و به کشاورزانی هم که مزارعشان را بیمه نکرده‌اند خسارت پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۹۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha