۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۹
آب مورد نیاز صنایع استان مرکزی در هرشرایطی باید تأمین شود
استاندار مرکزی در گفتگو با بازار

آب مورد نیاز صنایع استان مرکزی در هرشرایطی باید تأمین شود

اراک-- استاندار استان مرکزی گفت: آب مورد نیاز صنایع استان مرکزی بر اساس تعهد وزارت نیرو در هرشرایط باید تأمین شود.

سید علی آقازاده در گفتگو باخبرنگار بازار، اظهار کرد: البته آبرسانی به صنایع استان به خصوص واحدهای که مجوز های لازم و قانونی را دریافت کردند. تحت هر شرایط بر اساس تعهد وزارت نیرو باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی نیز در جایگاه خودش از اهمیت برخودار است افزود: هر متر مکعب آب در حوزه کشاورزی کمتر از یک فرصت شغلی ایجاد می کند. اما همین میزان آب در حوزه صنعت ۳۵ فرصت شغلی به همراه دارد.

استاندارمرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد شرایط بحرانی آبرسانی به روستاها به دلیل خشکسالی بها امسال بیان کرد: هم اکنون آبرسانی به ۳۰ روستای استان مرکزی به صورت سیار انجام می شود.

آقازاده ادامه داد: پیش بینی می شود با شرایط خشکسالی و بی آبی پیش رو، این تعداد روستاها تا پایان فصل تابستان به ۱۰۰ روستا افزایش پیدا کند. برای عبور از این شرایط سخت و بی سابقه باید اصلاح الگوی مصرف در بین مردم وجامعه نهادینه و به یک فرهنگ تبدل شود.

به گفته استاندار مرکزی، قطعی برق نیز در سیستم آبرسانی به شهر و روستا اختلال ایجاد کرده است. خشکسالی باعث شده که دو مسئله مهم یعنی تامین آب و برق در استان مرکزی و کشور چالش اساسی جمعیت شهرها و روستاها باشد.

کد خبر: ۹۷٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha