۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
اجرای پروژه کنترل سیلاب حوزه شهری ماهنشان  به وسعت ۷ هزار هکتار
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اجرای پروژه کنترل سیلاب حوزه شهری ماهنشان به وسعت ۷ هزار هکتار

زنجان-آقاجانلو،مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: پروژه کنترل سیلاب حوزه شهری ماهنشان در حال اجرا است و اجرای این طرح در حوزه شهری ماهنشان به وسعت هفت هزار هکتار به دلیل سیل‌خیز بودن منطقه با اهمیت است.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به کمبود نیرو در برخی از ادارات شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در ماهنشان فقط یک نیرو فعالیت های حقوقی اداره را انجام می دهد که این امر موجب کاهش کیفیت کار نیز می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای بومی و کیفی در مجموعه های دولتی وارد نمی شوند ،اظهار کرد: این موضوع موجب شده تا ما نیز با کمبود نیروهای با تجربه و بومی در ادارات منابع طبیعی شهرستان ها مواجه باشیم و در این راستا باید در سطح کلان برای این موضوع فکری اندیشیده شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: در دهه های گذشته در دو حوزه ماهنشان و ایجرود اقدامات آبخیزداری مطلوبی انجام شده و  طرح ساماندهی رودخانه در راستای حفاظت از اراضی حاشیه رودخانه در مقابل سیلاب در روستاهای ساری کندی و قره چای اجرا شده است.

آقاجانلو با بیان اینکه پروژه کنترل سیلاب در روستاهای سریک، پشتوک، قره باتلاق، هر دو روستای مغانلو، شیخلو، میرآخور، ماد آباد، خندق لو و میانج دندی در سطح حوزه ماهنشان انجام شده است،تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که در حال حاضر در دست مطالعه است پروژه کنترل سیلاب حوزه شهری ماهنشان است و اجرای این طرح در حوزه شهری ماهنشان به وسعت  هفت هزار هکتار به دلیل سیل خیز بودن منطقه حائز اهمیت است و عملیاتی کردن آن نیز نیازمند مطالعه می باشد و در این میان باید ابتدا مطالعات اولیه باید صورت گیرد تا وارد فاز اجرا شود.

وی به اجرای طرح دیوار حفاظتی در خیرآباد دندی اشاره کرد و گفت: به دلیل این که در هنگام وقوع سیلاب، سیل وارد روستا می شد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعتبارات استانی طرح دیوار حفاظتی را در این روستا اجرا کرد و اقدامات مختلف آبخیزداری و آبخوان داری در ایجرود نیز اجرا شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان ابراز داشت: در روستاهای بیدگینه، چسب، احمد کندی، سیدلر، و زرین آباد اقدامات آبخیزداری مطالعه و اجرا شده است.

کد خبر: ۹۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha