۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کاشت ۱۹۵۰ اصله نهال در زنجان آغاز شد
در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت؛

کاشت ۱۹۵۰ اصله نهال در زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کاشت یک هزار و ۹۵۰ اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در منطقه گاوازنک زنجان آغاز شد.

به گزارش بازار و به نقل از منابع طبیعی زنجان، سید حسن حسینی، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، طرح مردمی کاشت درخت کلید خورده و سالانه میلیون‌ها درخت تولید و کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب و لزوم مدیریت منابع آبی، نهال‌های تولیدی به کم آبی مقاوم هستند، ابراز کرد: تاکنون بالغ بر ۱۷ گونه نهال برای کاشت در منطقه با در نظر داشتن شرایط اقلیمی زنجان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به اتمام رسیده و کاشت آنها از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه کاشت نهال در منطقه گاوازنگ با مساحت چهار هکتار و گونه قالب سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و عرعر انجام شده است، عنوان کرد: نهال‌های دیگری از جمله ارس در آینده در این منطقه کاشته خواهد شد.

حسینی نگهداری از نهال‌های کاشته شده را یکی از مراحل مهم در تداوم موفقیت این طرح خواند و گفت: باید مباحث مربوط به نگهداری و صیانت از نهال‌ها به عموم مردم آموزش داده شود.

به گزارش مهر، کاشت یک هزار و ۹۵۰ اصله نهال در منطقه گاوازنک زنجان روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر آغاز شد.

پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت همزمان در سراسر کشور اجرا شده است و طبق برنامه طی چهار سال ۱۶ میلیون اصله درخت زراعی، جنگلی و مشترک در نهالستان کوشکن زنجان تولید و کاشته خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha