۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۰
میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان  زنجان روند رو به رشدی داشته است
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان زنجان روند رو به رشدی داشته است

زنجان-حسینی،مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان،گفت: حدود ۵۱ درصد عرصه های استان ملی و غیرملی است و امسال میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان روند رو به رشدی داشته است.

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه حدود ۵۱ درصد عرصه های استان ملی و غیرملی است،بیان داشت: امسال میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان روند رو به رشدی داشته است.

وی ابراز داشت: طبق برنامه ریزی ها کاشت یک‌ میلیارد درخت در مدت چهار سال برای کشور در نظر گرفته شده است و این مدت زمان قابلیت تمدید دارد و در استان زنجان تاکنون با مشارکت بخش خصوصی پنج میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، به توزیع نهال رایگان میان متقاضیان اشاره کرد و گفت: توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته در استان آغاز شده است و تا زمان اتمام نهال های موجود در خزانه ادامه می یابد.

حسینی تاکید کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۰۲ پرونده مربوط به چرای دام در مراتع غیرمجاز استان تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: طبق استانداردهای جهانی برای هر ۱۰‌ هزار هکتار مرتع و سه هزار هکتار جنگل یک محافظ باید وجود داشته باشد و متاسفانه به دلیل کمبود امکانات در کشور برای هر ۴۰ هزار هکتار مرتع و ۱۵ هزار جنگل یک محافظ " نگهبان " وجود دارد.

کد خبر: ۲۷۶٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha