۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
توزیع بیش از یک هزار تن بذر گواهی‌شده گندم بین کشاورزان بهار
مدیر جهاد کشاورزی بهار خبر داد:

توزیع بیش از یک هزار تن بذر گواهی‌شده گندم بین کشاورزان بهار

همدان - اکبری، مدیر جهاد کشاوزی بهار از آغاز برداشت گندم خبر داد و گفت: طی فصل زراعی جاری یک هزار و ۶۹ تن بذر گواهی‌شده گندم بین کشاورزان بهاری توزیع شد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز برداشت گندم در ۴۲ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع شهرستان بهار خبر داد.

اکبری با اشاره به برداشت گندم در مزارع شهرستان بهار اظهار کرد: برداشت گندم در ۴۲ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد .

وی ادامه داد: ۳۵ هزار  هکتار مزارع گندم شهرستان بهار به صورت دِیم و هفت هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی است و پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۳ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به عدم بارندگی در پاییز و بهار گفت: این امر سبب کاهش چشمگیر سطح تولید ارقام کشت‌شده گندم آبی و دیم مثل پیشگام و حیدری، سایونر و اوکلید نسبت به سال گذشته شده است.

وی گفت: این شهرستان دارای پنج مرکز خرید گندم است که کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به عهده دارند.

اکبری به برخی از اقدامات انجام‌شده طی فصل زراعی اشاره کرد و ادامه داد: تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله توزیع ۹ هزار و ۴۸۲ تن انواع کود شیمیایی و توزیع یک هزار و ۶۹ تن بذر گواهی‌شده گندم برخی از این اقدامات است.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌صورت مجازی و چهره به چهره در زمان‌های کاشت، داشت و برداشت برای انتقال دانش و فناوری به کشاورزان و زارعان و توزیع بخشی از سموم موردنیاز در جهت ضدعفونی بذور خودمصرفی گندم، ارسال پیامک برای مبارزه با سن غلات از دیگر اقدامات است.

وی گفت: با بیش از ۱۰ اکیپ مراقبت بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع غلات علیه سن مادر و حدود ۳۰ هزار هکتار نیز با پوره سن غلات مبارزه شده است.

کد خبر: ۹۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha