۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
۹۰ درصد دستگاه‌های کشور اطلاعات اقتصادی افراد را در اختیار ما قرار می‌دهند
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

۹۰ درصد دستگاه‌های کشور اطلاعات اقتصادی افراد را در اختیار ما قرار می‌دهند

­پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: به کمک طرح نظام جامع مالیاتی ۵۰ درصد از مودیان مالیاتی را با استفاده از اظهارنامه‌هایی که خودشان در اختیار ما قرار داده اند، پذیرفته ایم.

به گزارش بازار، امید علی پارسا با بیان اینکه طرح نظام جامع مالیاتی حاصل یک دهه کار در این سازمان و گذار از نظام مالیاتی سنتی به الکترونیک است، گفت: در نظام مالیات الکترونیک تمام کارها با ابزار الکترونیک انجام می‌شود و سرعت و سهولت بیشتری در انجام کارها ایجاد می‌کند، اما منطق حاکم بر محاسبات تقریبا همان منطق سنتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌های کشور اطلاعات فعالیت‌های اقصادی افراد را در اختیار ما قرار می‌دهند و ما در سازمان امور مالیاتی با سهولت و علم و اطلاعات دقیق‌تر می‌توانیم مالیات تهیه کنیم.

وی گفت: با اطلاعاتی که دستگاه‌ها در اختیار ما قرار داده اند ۵۰ درصد از مودیان را با استفاده از اظهارنامه‌هایی که خودشان در اختیار ما قرار داده اند پذیرفته ایم و دیگر نیازی به ریسک و حسابرسی نیست.

او در بیان مزایای نظام مالیاتی الکترونیک گفت: هنگامی که ما ۷۰ درصد اظهار نامه‌های مالیاتی را از این طریق می‌پذیریم بدان معناست که بخش زیادی از نیروی کار ما نیز آزاد شده و به انجام کارهای دیگر می‌پردازد و مهم‌تر از آن ارتباط بین مودی مالیاتی و ممیزی را قطع می‌کنیم.

کد خبر: ۹۷٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha