۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
زیرساخت‌های گردشگری قزوین ۳ برابر شده است
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

زیرساخت‌های گردشگری قزوین ۳ برابر شده است

قزوین- خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و توقف بسیاری از پروژه‌ها، زیرساخت‌های گردشگری استان طی چند سال گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار  اظهار داشت: قزوین به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور همواره یکی از استان های با ظرفیت بالای گردشگری بوده است که به دلیل نبود بسیاری از زیرساخت ها توان لازم برای میزبانی از مسافران را نداشت.

وی بیان کرد: در دولت گذشته همه تلاش ما برای حمایت از بخش های گردشگری و توسعه زیرساخت های این حوزه در استان قزوین بوده است و نتیجه این اتفاق نیز در آینده نزدیک در استان قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: در حال حاضر تعداد تخت های اقامتی در استان قزوین به دو هزار و ۵۰ تخت رسیده است در حالی که در سال ۹۲ تعداد تخت های اقامتی استان تنها ۹۰۰ تخت بود که پاسخگوی نیاز استان و موقعیت جغرافیایی این استان نبود.

خزائلی اظهار داشت: همچنین طی این مدت هشت هتل جدید به ظرفیت اقامتی استان قزوین افزوده شد و دو هتل آپارتمان  نیز در قزوین به بهره برداری رسید.

وی گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی قزوین نیز که در ابتدای دولت تنها یک اقامتگاه بود هم اکنون به ۱۳ مورد رسیده است که نتیجه تلاش همگانی برای توسعه و رونق گردشگری روستایی و تزریق اقتصادی پویا به محیطهای روستایی استان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: همچنین تعداد خدمات رفاهی استان قزوین از ۱۳ مورد به ۱۵ مورد رسیده است که مجموع این اتفاقات خبر از آینده روشن گردشگری در استان دارد.

کد خبر: ۹۷٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha