۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
صنایع فولاد قزوین باید مصرف برق خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند
معاون شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

صنایع فولاد قزوین باید مصرف برق خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند

قزوین- معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: واحدهای صنایع فولاد استان براساس دستورالعمل وزارت نیرو از امروز تا اطلاع بعدی باید مصرف برق خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، سیدمحمد قافله باشی اظهار داشت: ۳۱ کارخانه فولاد در سطح استان وجود دارد که اگر این دستورالعمل از سوی آنها رعایت نشود این شرکت به ناچار مجبور به قطع برق مصرفی آنان خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، میزان پیک برق مصرفی روزانه استان از سوی وزارت نیرو به ۷۰۰ مگاوات کاهش یافته و به همین جهت از شهروندان و مشترکان بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی خواسته شده تا حد امکان مصرف برق خود را در طول روز مدیریت کرده تا این شرکت بتواند میزان خاموشی‌های خود را به حداقل برساند.

قافله باشی تاکید کرد: به مشترکان قزوینی توصیه می‌شود تا هنگام استفاده از کولرهای آبی، از دور کند آن استفاده کرده و تا حد امکان نیز از روشن کردن کولرهای گازی خودداری کنند و در صورت روشن کردن، درجه آن را برروی ۲۵ قرار دهند.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین مدت زمان مصرف پیک بار را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعیین شد که می تواند موجب صرفه جویی روزانه ۲۵ مگاوات برق را به همراه داشته باشد و در عین حال نیز به مشترکان توصیه شده تا هنگام روز از روشنایی روزانه بهره‌مند شده و از روشن کردن لامپ خودداری کنند.

قافله باشی اضافه کرد: براساس گزارش سازمان هواشناسی، با توجه به کاهش میزان نزولات آسمانی از ابتدای امسال شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این میزان در استان قزوین ۲۴ درصد بوده است.

کد خبر: ۹۷٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha