۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
تحقق ۱۰۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۹۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد

تحقق ۱۰۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۹۹

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پارسال ۱۰۸ درصد از درآمدهای مالیاتی تحقق پیدا کرد که این رقم هشت درصد بیشتر از میزان مصوب بوده است.

به گزارش بازار، فرهاد دژپسند در حاشیه مراسم هفته مالیات که در سازمان امور مالیاتی کشور با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: درآمدهای مالیاتی جزء درآمدهای تمیز دولت است و موضوعی است که باید در کوتاه مدت به آن توجه شود و در بلند مدت و میان مدت جایگزین بودجه مبتنی بر مالیات به جای مبتنی بر نفت قرار گیرد.
 
وی گفت: خوشتبخانه عملکرد سه سال گذشته همکاران ما در سازمان مالیاتی خیلی درخشان بوده است، چون رویکرد اصلی مالیات این است که به آن به عنوان ابزار درآمد نگاه نمی‌کنیم بلکه ابزار عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و عدالت منطقه‌ای است.
 
دژپسند با اشاره به مودیان مالیاتی که در سه سال اخیر شعار وصول با رعایت اصول را مبنای کار خود قرار دادند افزود: در این سه سال درآمدهای مالیاتی خوبی بدون اینکه تنشی ایجاد شود تحقق یافت.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سازمان مالیاتی مراقب بود مؤدیان خوش حساب، منظم و دارای شناسنامه که از قبل ضرورت افزایش مالیاتی دچار آسیب نشوند و کسانی که در شرایط کرونا بودند و از کرونا آسیب دیدند کاملاً از فشار مالیاتی در امان بودند.
 
دژپسند با اشاره به اینکه مراسم امروز در آستانه روز مالیات یعنی ۱۶ تیرماه برگزار شد گفت: در این مراسم از زحمات و عملکرد خوب آن‌ها در سه سال گذشته که با جنگ تحمیلی تحریم اقتصادی روبرو بودیم تشکر کردیم.
 
وی افزود: زمانی که دشمن جنگی را طراحی کرد و به درآمدهای نفتی ما آسیب رساند و انتقال منابع را از خارج به داخل برای استفاده در بودجه با مشکل مواجه کرد، به دنبال منابع جایگزین رفتیم تا برای تامین مالی دولت از درآمدهای مالیاتی استفاده کنیم.
 
دژپسند گفت: در سال جاری که سال مهمی از نظر انتقال دولت است و درآمدهای نفتی تحقق نیافته، سازمان مالیاتی باید با یک سبک جهادی به تحقق درآمدهای مالیاتی کمک کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شاخص‌ها و ابزارهای برنامه‌ای که در این زمینه تدوین شد را امروز مرور کردیم و خوشبختانه این آمادگی در سازمان مالیاتی وجود دارد که با سرعت کارهای خود را ادامه دهد و با توجه به کار تاریخی که در دو سال اخیر انجام شد، امیدواریم ادامه آن در سال ۱۴۰۰ مقدمه‌ای برای سال متفاوت و متمایز مالیاتی باشد.
 
دژپسند درباره پایانه‌های فروشگاهی نیز گفت: اینکه بتوانیم با اجرایی کردن آن جلوی فرار مالیاتی را بگیریم یک اقدام بسیار مهمی است و در واقع وصول مالیاتی را موثرتر می‌کند، به عبارت دیگر به عدالت مالیاتی هم کمک می‌کند که زیر ساخت آن در سازمان مالیاتی انجام شده و برای اجرایی شدن آن علاوه بر سازمان مالیاتی، شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باید آمادگی داشته باشند.
 
وی افزود: پیش بینی ما این است که این کار به طور کامل تا پایان سال انجام شود گرچه زودتر می‌توانستیم آن را اجرایی کنیم، اما به خاطر شرایط کرونایی برنامه‌های آموزشی به تعویق افتاد، ولی در مجموع برنامه مدونی وجود دارد که تا پایان سال اجرا شود.

کد خبر: ۹۷٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha