۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
حجم برق مصرفی رمزارزها زیر ۲ درصد است| وزارت نیرو فرافکنی نکند
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

حجم برق مصرفی رمزارزها زیر ۲ درصد است| وزارت نیرو فرافکنی نکند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد ما این است که رمزارزها حدود هزار مگاوات حداکثر مصرف برق دارند و زیر دو درصد تلقی می شود و نمی تواند تاثیر عمده ای در کاهش حجم برق مصرفی داشته باشد.

مالک شریعتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تولید رمزارزها در کاهش حجم برق مصرفی کشور گفت: این که بخشی از رمز ارزها غیرقانونی است تردیدی در آن نیست اما عمده تاثیر بر روی تعرفه این بخش شکل می گیرد.

وی با بیان این که تعرفه رمز ارزها تعرفه بالایی است بیان داشت: از این رو افرادی که دست به فعالیت غیرقانونی در حوزه رمزارزها می زنند این تعرفه را پرداخت نمی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده محل هایی که برای تولید رمز ارزها مورد استفاده قرار می گیرند شرکت ها، کارخانه جات، صنایع و بخش های کشاورزی هستند که فعلاً تعطیل شده اند و وزارت نیرو باید برق این صنایع را تامین می کرد یعنی اگر این کارخانه و کارگاه ها فعال بود دیگر آن کارگاه به سمت تولید رمز ارز نمی رفت.

شریعتی با بیان این که عدد تولید رمزارزها عدد بالایی نیست، اظهار داشت: برآورد ما این است که رمزارزها حدود هزار مگاوات حداکثر مصرف برق دارند و زیر دو درصد تلقی می شود و نمی تواند تاثیر عمده ای در کاهش حجم برق مصرفی داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال باید با تولید غیرقانونی رمز ارزها در کشور برخورد کرد اما این که بخواهیم توپ را در زمین رمزارزها بیندازیم و مسئولیت گذشته خود را در حوزه برق فراموش و کوتاهی ها در تولید و افزایش ظرفیت را نادیده بگیریم عمدتاً فرافکنی کرده ایم و این درست نیست.

کد خبر: ۹۷٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha