۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴
دولت سیزدهم برای کنترل نقدینگی بازار بورس را مطمئن کند
نماینده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با بازار:

دولت سیزدهم برای کنترل نقدینگی بازار بورس را مطمئن کند

سیدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دولت سیزدهم باید بازار بورس را تبدیل به یک بازار مطمئن کند چرا که این بازار بهترین مکان برای سرمایه گذاری قلمداد می‌شود.

سیدجواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم در امور اقتصادی گفت دولت سیزدهم باید از واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، جلوگیری کند و این مسئله بسیار تاثیرگذار بوده و آثار فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: دولت سیستم باید مبارزه با قاچاق کالا را هم مدنظر قرار داده و این مسئله بهانه بر نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دوم دولت سیزدهم هدایت نقدینگی است و بهترین مکان برای هدایت نقدینگی هم بازار سرمایه است که سرمایه گذاری برای تولید در آن شکل می‌گیرد نه اینکه بورسمن ها بخواهند با این بازار و سهام موجود در آن بازی کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه طرح مالیات از عایدی سرمایه پس از تصویب باید در دولت سیزدهم به خوبی اجرا شود گفت: این قانون به خوبی می‌تواند روی بورس تاثیرگذار باشد تا این بازار از التهاب خارج شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تاکید کرد: متاسفانه بازار بورس ما بر مبنای طمع بوده و طمع را پرورش داده است لذا دولت سیزدهم باید بازار بورس را تبدیل به یک بازار مطمئن کند چرا که این بازار بهترین مکان برای سرمایه گذاری قلمداد می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گام سوم دولت سیزدهم بیان داشت: گام سوم دولت اصلاح نظام بانکی است که متاسفانه این مسئله خیلی زمان بر هم بوده و نفوذ برخی از سیستم‌ها اجازه نداده تا اصلاح ساختار بانکی انجام شود.

وی تصریح کرد: ۱۲ سال است که نظام بانکی قرار است اصلاح شود اما متاسفانه این موضوع نه از کمیسیون اقتصادی بیرون آمده و نه از مجلس و نه اینکه دولت در این زمینه لایحه داده است لذا این نشان می‌دهد که بانک‌ها به این مراکز مسلط هستند؛ یعنی بر مجلس، نمایندگان و بر دولت و اجازه نمی‌دهند که ساختار نظام بانکی اصلاح شود بنابراین دولت سیزدهم باید در این زمینه پیشگام بوده و قطعا این دولت می‌تواند در کوتاه مدت این مسائل را برطرف کند چرا که مبنای آن وجود دارد و تنها اراده می خواهد.

کد خبر: ۹۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha