۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریالی در روستاهای خراسان شمالی
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریالی در روستاهای خراسان شمالی

بجنورد- ملکی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریالی در روستاهای خراسان شمالی خبر داد.

حمیدرضا ملکی در بازدید از صنایع مادر استان خراسان شمالی در مورد فعالیت ستاد مثلث توسعه اقتصادی در این استان در گفتگو با بازار گفت: در سفر به استان مقرر شد تا صنایع مادر فولاد ولوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم ۱۹۰ میلیارد ریال را برای توسعه زیرساختی روستاها هزینه کنند.

وی افزود: این میزان از اعتبار در بخش‌های زیرساختی آب و فاضلاب، مشاغل خانگی ، راه و جاده و اشتغال ۱۳ روستا در شهرستان‌های جاجرم و اسفراین هزینه می‌شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنایع مادر علی‌رغم تعهد به ذی نفعان اقتصادی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی نیز متعهد هستند و بایستی وظایف خود را در قبال مناطق کمتر برخوردار انجام دهند.

ملکی در ادامه بابیان اینکه ستاد مثلث توسعه اقتصادی این وزارتخانه ۳۴۲ طرح را در ۱۵ استان با محوریت ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان در دست اجرا دارد، اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده در ستاد مثلث توسعه ‌اقتصادی وزارتخانه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین اجرای این طرح‌ها بر اساس پتانسیل‌های موجود در هر منطقه برنامه‌ریزی‌شده و سعی می‌شود تا زیرساخت‌های توسعه‌ای در روستاها را در اولویت قرار گیرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین ارتقای آموزش، بهداشت و درمان و گردشگری نیز در این تفاهم‌نامه‌ها مدنظر است.

ملکی تصریح کرد: استان خراسان رضوی با ۱۷۷ طرح در ستاد مثلث توسعه اقتصادی پیشتاز است و استان‌های کرمان، اصفهان و البرز نیز طرح‌های زیادی را در این زمینه اجرا کرده‌اند و درصد هستیم تا سرمایه‌گذاری مناسبی را نیز در قالب این ستاد در خراسان شمالی انجام دهیم.

وی بابیان اینکه این ستاد بیش از گذشته فعال‌شده است افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به رسالت کاری در پی توسعه بخش‌های کمتر برخوردار است و موفقیت این ستاد بستگی به استقبال مسئولان استانی دارد.

کد خبر: ۹۷٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha