۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
 دولت برای بخش مسکن از بازار سرمایه غافل نشود
رئیس سابق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی:

دولت برای بخش مسکن از بازار سرمایه غافل نشود

فاطمی عقدا، رئیس سابق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تاکید کرد: دولت آینده باید در حوزه مسکن به بخش اجاره داری توجه جدی کند و بر مبنای عدالت و احترام به آحاد ملت حوزه مسکن را سامان دهد.

به گزارش بازار، محمود فاطمی عقدا، کارشناس بازار مسکن و رئیس سابق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون اساسی مسئول بخش مسکن در کشور دولت است گفت: این حق مردم است که از سرپناه مناسب برخوردار باشند و وزارت راه و شهرسازی هم به نیابت از دولت در زمینه خرید و فروش مسکن و اجاره داری مسئولیت دارد.

وی با اشاره به طرح جامع ساماندهی مسکن افزود: تمام مسائل در این طرح بررسی شده بود اما متاسفانه این قانون اجرایی نشد و عدم انجام تکالیف توسط دولت وضع مسکن را بدتر کرد.

فاطمی عقدا با اشاره به اینکه آمار جمعیتی و نیاز انباشته ما مشخص است ادامه داد: وزارت راه باید به موقع اقدامات لازم را در حوزه مسکن و اجاره داری انجام می داد اما متاسفانه وزیر مربوطه بدون هیچ کار کارشناسی طرح «مسکن مهر» را مزخرف خوانده و آن را رها کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت و وزارت راه پتانسیل خوبی دارند گفت: دولت در این سالها هیچ توجهی به بخش اجاره داری نکرده در حالیکه می توانست برای رفع مشکلات مردم ورود خوبی به این حوزه داشته باشد.

فاطمی عقدا تاکید کرد: دولت آینده باید در حوزه مسکن به بخش اجاره داری توجه جدی کند و بر مبنای عدالت و احترام به آحاد ملت حوزه مسکن را سامان دهد که البته در این میان نباید از بازار سرمایه هم غافل شد چراکه بحث مسکن جذاب است و می تواند سرمایه گذاران را برای ورود به این حوزه ترغیب کند.

کد خبر: ۹۷٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha