۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
دولت سیزدهم برای تقویت پایه‌های مالیاتی تلاش کند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

دولت سیزدهم برای تقویت پایه‌های مالیاتی تلاش کند

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت سیزدهم برای تقویت پایه‌های مالیاتی تلاش کند.

به گزارش بازار، داود بهبودی امروز در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: با اشاره به احداث سد خداآفرین به عنوان بزرگترین سد استان و سایر سدها، گفت: هنوز ۲ سد شهید مدنی در اطراف تبریز و شهریار میانه به بهره برداری نرسیده است و روند احداث آن ها ادامه دارد.

بهبودی اذعان داشت: با وجود اینکه در چندین سال گذشته اعتبار خوبی برای سد شهید مدنی تزریق نشده ولی با تامین حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت یا بخش خصوصی می توان آن را تکمیل کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت راه آهن میانه-تبریز هم ابراز داشت: شرکت پیمانکار قول داده تا پایان تیر ماه بهره برداری تا ایستگاه خاوران را انجام دهد اما اگر این ایستگاه به تبریز وصل نشود برای ما به معنای به بن بست رسیدن این مسیر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌‎شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: میانگین رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال اخیر با توجه به نوسانات مختلف و رشدهای منفی و مثبت آن در این سال ها حدود صفر درصد بوده است؛ بنابراین نباید انتظار داشت در این بازه زمانی شاخص های رفاه و برخورداری در سطح جامعه به شکل میانگین تحول عجیبی داشته و یا توقعات مردم را برآورده کند.

بهبودی با اشاره به فشار مالیاتی بیشتر بر روی بخش صنعت گفت: دولت آینده برای پایداری منابع درآمدی خود باید به سمت تقویت پایه‌های مالیاتی برود تا سرجمع درآمدهای مالیاتی خود را افزایش دهد و با اتکا به آن کشور را مدیریت کند.

بهبودی، با تاکید بر لزوم تقویت سرمایه گذاری در دولت جدید، افزود: نیازمند استفاده از سرمایه گذاری‌های خارجی در کشور هستیم تا از این ظرفیت برای توسعه بخش‌های مختلف استفاده شود تا شاهد توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال جوانان و امیدآفرینی در جامعه شد.

وی یادآوری کرد: دولت آینده برای بهبود وضعیت موجود باید برای اصلاح ساختار اقتصادی ایده داشته باشد، اقدامات روبنایی انجام دهد و نحوه تعاملات با دنیا را تغییر دهد و در این زمینه نیازمند تغییر برخی پارادایم ها ( الگوواره ها ) است.

 بهبودی افزود: دولت جدید باید با استفاده از تجربه ۴۰ ساله نظام و استفاده از تجارب کشورهای دیگر برای رشد شاخص های برخورداری جامعه الزامات آن را فراهم کند و رویکردهای نوینی پیش بگیرد.

 در ادامه، پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، گفت: با پیاده سازی پروژه) SDI سامانه زیرساخت داده‌های مکانی) تحولی بنیادین در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری استان و کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: اکنون در این سامانه، بسیاری از لایه‌های اطلاعاتی از جمله اطلاعات سند آمایش استانی و جهت گیری‌ها برای توسعه بارگزاری شده است. دستگاه‌های زیادی در حال ملحق شدن به این سامانه هستند که اگر تمامی دستگاه‌های استان اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند، تصمیم گیری در سطح کلان استان بر اساس این سامانه و ملاحظات آمایش می‌تواند درصد تحقق اهداف و برنامه‌های آمایش را بالا ببرد.

در ادامه شاهین فتحی، معاون امور هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: علارغم تمامی تحولات و پیشرفت‌ها، در زمینه مدیریت و کنترل پروژه، پیشرفت چندانی نداشتیم چون این بحث یک علم نوینی است که طی دو دهه اخیر در جهان مطرح شده است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همواره ناظر بر حسن اجرای پروژه‌ها بوده و اکنون می‌توان گفت که بالای ۹۵ درصد پروژه‌های استان، انحراف کمتری نسبت به اهداف مدنظر داشته‌اند.

کد خبر: ۹۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha