۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
تداوم روند کاهشی بیت کوین؛ بیت کوین در مرز ۳۳ هزار و ۸۰۰ دلار
تحلیل روزانه بازار رمز ارز؛

تداوم روند کاهشی بیت کوین؛ بیت کوین در مرز ۳۳ هزار و ۸۰۰ دلار

در روز ششم جولای قیمت تمامی رمز ارزها نسبت به روز قبل کاهش یافت. در این روز بیت کوین با قیمت ۳۳ هزار و ۸۳۰ دلار مبادله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز سه شنبه ششم جولای سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها  کاهش ارزش را تجربه کرد. در این روز قیمت هر  بیت کوین در بازار جهانی به ۳۳ هزار و ۸۳۰ دلار رسید که ۵ درصد کمتر  از روز قبل بود.

در این روز هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۲۱۹ دلار مبادله شد که نسبت به متوسط قیمت روز قبل از ان ۵.۸۳ درصد کمتر بود. امارها نشان می دهد قیمت هر XRP در این روز به ۶۶ سنت و قیمت هر دوج کوین به  ۲۳ سنت رسید که به ترتیب نسبت به روز قبل از آن ۴.۷ درصد و ۶.۹ درصد کمتر بود. در اولین ساعات کاری این روز  این بازار قرمز پوش بود و این چندمین روز متوالی است که بازار چنین وضعیتی را تجربه کرده است.

مارکت واچ دلیل افت ارزش رمز ارزها را  کاهش تقاضای سرمایه گذاری توسط موسسات سرمایه گذاری عنوان کرد و نوشت: «در روزهای اخیر موسسات سرمایه گذاری کمتر از قبل در این بازار سرمایه گذاری کردند و همین مساله باعث کاهش ارزش بیت کوین و دیگر رمز ارزهای پر طرفدار شد. مطرح شدن این دیدگاه که  در ماه های اتی قیمت رمز ارزها نمی توانند رشد زیادی را تجربه کند باعث کناره گیری موسسات سرمایه گذاری از این بازار شد.»

از طرف دیگر تصمیم گیری در مورد  وضع قوانین سخت گیرانه برای معامله در بازار رمز ارزها در کشور هند باعث شد تا قیمت رمز ارزها کاهش پیدا کند. این دو کشور در زمره بزرگترین بازارها برای فعالیت مزارع رمز ارز و موسسات فعال در حوزه مبادله رمز ارزها بودند و مقابله با فعالیت در این بازارها در این دو کشور اسیایی شوک بزرگی به بازار وارد کرد. 

در سوی دیگر طیف خبرهایی بود که در مورد کشورهای ویتنام و فیلیپین منتشر شد. بر مبنای این خبرها قوانین حامی فعالیت رمز ارزها در این دو کشور وضع شده است و به نظر می رسد سیاستهای دولتی در جهت توسعه استفاده از انها در اقتصاد است.

در امریکا هم خبرهای ضد و نقیضی منتشر شده است. برخی در مورد حمایت از این بازار صحبت می کنند و برخی دیگر این بازار را یک کلاهبرداری بزرگ  معرفی می کنند. به هر حال برایند این خبرها و تبعات ناشی از آنها را می توان در عملکرد اقتصادی بازار رمز ارزها مشاهده کرد.

بازاری که در هفته های اخیر در همین سطح کنونی تثبت شده است و نوسان های چند درصدی در ارزش روزانه شاخص ها باعث نشد تا تغییر معناداری در ارزش معاملات روزانه یا ارزش سرمایه موجود در بازار ایجاد شود.

کد خبر: ۹۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha